Sok, az utazók körében népszerű európai városban erősödik a turistaellenes hangulat, aminek meglepő gyakorlati következménye lett: a turistahajók nemzetközi szövetsége (CLIA) arra figyelmeztetett, hogy a tengerjáró hajók elkerülhetnek egyes európai kikötőket.
A közeljövőben javasolhatja az útvonalak módosítását a turistahajók nemzetközi szövetsége, amennyiben bármilyen okból úgy érzik, hogy nem bánnak jól minden utassal. A hírt a szervezet európai részlegének vezetője, Marie-Caroline Laurent jelentette be.
Koránt sem előzmények nélküli a bejelentés: több európai város már korábban hozott intézkedéseket a tengerjárók visszaszorítására, Barcelona három és fél milliónál húzta meg a hajóval érkező látogatók számának felső határát, Velence kitiltotta a tengerjáró hajókat és bevezette a turisztikai adót, Amszterdam szintén korlátozta a látogatószámot, és 2035-re a hajós körutak betiltását tervezi.
A Fortune Europe magazin szerint az „antituristák” több hónapnyi sorozatos tiltakozása hatására a szektor egyik „legfőbb tettese” hallgat a tiltakozásokra, hogy elkerülje az esetleges erőszakot.
A hetekben közel háromezren tiltakoztak Barcelona főutcáján, a La Ramblán a turizmus ellen, és nemcsak táblákkal meg rigmusokkal, hanem színes vízipisztolyokból kilőtt bosszantó kis vízsugarakkal is. Ezt aztán felkapta a közösségi média, tehát valamennyire sikerült felhívni a figyelmet a problémára, ugyanakkor az utazási irodák és vendéglátóhelyek még nem számoltak be a foglalások tömeges lemondásáról – jegyezte meg a Wall Street Journal.
Amszterdam már egy évvel ezelőtt kitiltotta a tengerjáró hajókat a városközpontból, hogy korlátozza a látogatók számát, egyúttal visszaszorítsa a környezetszennyezést.
Új trendet dobtak fel a hullámok
Közben az utazási irodákat sem kell félteni, máris itt az új trend: fenntarthatóbb és tartalmasabb élményekkel felváltani a tömegturizmust. Az egyik új jelszó a „volun-tourism” (az önkéntesség és a turizmus szavak összeolvasztásával), vagyis amikor az utazók közszolgáltatásokat vesznek igénybe, és bevonódnak a helyi közösségek működésébe.
Erre jó példa a nemrég Koppenhágában kísérleti jelleggel bevezetett CopenPay program, amellyel akár ingyenes múzeumi tárlatvezetést vagy étkezést kaphat, aki tömegközlekedéssel utazik vagy részt vesz a szemétszedésben.
(Fotók: GettyImages, illusztráció)
barcelona | hajózás | turizmus | utazás | luxushajó
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!