Szuperegészséges reggelivel tehetsz a környezetedért a budapesti belváros botanikuskertjében

A Twentysix Budapest superfood lattékkal és most debütáló reggelivel ébreszti a belvárost.

A hely dzsungelkoncepciójával és mediterrán ízeivel egy csapásra meghatározó gasztronómiai szereplővé vált a belváros szívében. Ősszel  mutatkozik be a reggeli kínálat, ahol a saját fűszerezésű superfood latték épp olyan markáns szerephez jutnak, mint a shakshuka vagy a labneh. A Supergreen Breakfastre keresztelt reggeli ráadásul nemcsak értünk, hanem a környezetünkért is tesz egy határozott lépést.

Még ne szaladjunk ennyire előre, idézzük fel előbb a gigantikus banánfáiról ismertté vált Twentysixet, ahol tavaly télen találtuk meg a lelki békénket! A nyitás után azt írtuk a helyről, hogy sosem látott mennyiségű és minőségű növénnyel teremtettek természetközeli hangulatot a bulinegyed kellős közepén. Mindezt ezernyolcszáz négyzetméteren, harmincöt-féle növénnyel (van belőlük összesen ötszáz), és megszámlálhatatlan funkcióval érték el.

A Király utcai oázisban jógázhatunk, reggelizhetünk, beszaladhatunk kenyérért, koccinthatunk munka után, vacsorázhatunk a barátokkal és akár workshopot is tarthatunk induló startupunknak. Újhullámos, meglehetősen kozmopolita tér ez, és ugyan láttunk már hasonlót, van pár dolog, amitől mégis egyedülállónak gondoljuk.

Bemutattuk már korábban az erdőfürdőzést, amit ebben a még mindig gyötrelmes időszakban ajánlott többször megtenni. Valami hasonló, léleksimogató érzést adnak a Twentysix zöldjei is, ahonnan elképesztő nyugodtság és harmónia árad, tényleg receptre kellene felírni egy ott eltöltendő egy órát. Vagy inkább többet.

Debütáló reggeli étlap superfood latték kíséretében

A Földközi-tenger meghatározó ízeit szerencsére már nemcsak az esti, hanem a reggeli órákban is élvezhetjük a belváros édenkertjében. Francesco Pastore séf friss, prémium alapanyagokból álló étlapot állított össze, amelyen a jól ismert reggeli fogások mediterrán csavarral kaptak helyet.

Fontos volt az egyszerű és letisztult gasztronómiai élmény, amit a superfood latték tesznek igazán különlegessé nem megszokott összetevőikkel, a különböző ízesítésű és hatású smoothie-k titka pedig a fűszerekben rejlik.

Az egyik legszínesebb, Golden Lattéra keresztelt vegán kávé kurkumával, gyömbérrel, fekete borssal és kardamommal bolondított, megannyi jótékony hatással.

Szintén a ház saját újdonsága a közel-keleti ízvilágot megidéző Coffee Tahini Smoothie, amit a tahini és espresso találkozásán túl a kesudió és zab kombinációja tesz felejthetetlenné.

Már egy reggelivel is tehetünk a környezetünkért

Az elmúlt egy év rávilágított arra, hogy a hazai vendéglátás fenntartható működésééig még sok a teendő, és ha kis lépésekben is, de szükséges haladni a zöldebb és tisztább jövő felé.

Amellett, hogy a komplexum tulajdonosai házon belül több zero waste kezdeményezést is elindítottak, a vendégeket is arra ösztönzik, hogy akár egy koktél rendelésével is tegyenek egy gesztust bolygónk megóvásáért.

Az esti órákban a Plant a Tree koktélnak hála egy facsemete büszke birtokosai lehetünk, a most debütáló Supergreen Breakfast menüvel pedig szintén ültethetünk újabbakat.

A Plant a Tree Project csapata a menük megvásárlása után névre szóló facsemetéket ültet, amelyről fotót is küldenek a büszke tulajdonosoknak.

(Fotók: Csenki Bianka/Socially, Kiss Bálint/Socially, Twentysix)