A Dél-Amerika és az Antarktisz között található Drake-átjárót sokan a világ legveszélyesebb óceáni átjárójának tartják, az ezen való, két napos átkelés mégis sokáig szervesen hozzátartozott az antarktiszi körutazásokhoz, afféle beavatást és belépőt jelentve a jeges kontinens világába.
Manapság azonban egyre többen választják inkább a kétórás repülőutat, ki időtakarékossági okból, ki pedig azért, hogy elkerülje a tengeribetegséget. Ezért a legtöbb, itt mozgó hajótársaság szervez olyan kirándulást, amelynek ez a szakasza repülővel is megtehető. A Travel Weekly több irodát is megkérdezett arról, melyik utazási módot részesítik előnyben ők illetve az ügyfeleik.
Legutóbb a Lindblad Expeditions-National Geographic csatlakozott a repülést is kínáló szervezők sorába. Mint Noah Brodsky, a cég kereskedelmi vezetője elmondta, az átrepülést foglaló vendégek körülbelül nyolcvan százaléka új a cégnél. Hozzátette, hogy az Antarktiszra utazók átlagéletkora ötven év körül van, így többségük dolgozik, és kevés a szabadsága, ezért szívesen megspórolja a tengeren hánykolódást. A Drake-átjárón ugyanakkor nem olcsó átrepülni, ezer dollárba kerül.
Éppen ezért lehet, hogy Lainey Melnick, a Dream Vacations texasi kirendeltségének tulajdonosa arról számolt be, hogy mivel az antarktiszi expedíciók már eleve a drágább utazások közé tartoznak, a legtöbb ügyfele mérlegeli a költségeket és a kockázatokat, és inkább fizet kevesebbet egy kicsivel több kockázatért cserébe.
Ráadásul még a mostani pontos előrejelzések mellett is előfordul, hogy törölni kell egy-egy repülőjáratot az időjárás miatt, de míg ez az arány 2019-ben tizenöt százalék volt, ma már csak három százalék.
Claire Maguire, az Island Girl Travel and Vacations tulajdonosa szintén nem erőlteti az átrepüléseket a térség nehezen kiszámítható időjárása miatt. Egyúttal úgy éli, a Drake-átkelés az Antarktisz-élmény kulcsfontosságú része. Francesco Contini, az Antarctica21 értékesítési és marketing ügyvezető alelnöke szerint viszont a Drake felett átrepülni még mindig kellemesebb, mint napokig tengeribetegnek lenni, és a cég is ezt a vonalat képviseli.
Ugyanakkor legalább egy hajótársaság tapasztalata ellentmond a repülős trendnek: a Scenic még 2021-ben hirdetett meg repülős utazást a 2023-24-es szezonra, de a kereslet hiánya miatt végül törölte. Mint Jason Flesher, a Scenic Group felfedezési műveletekért felelős igazgatója elmondta, az ő ügyfeleiknek idejük és kedvük is van a hajózáshoz, hosszabb nyaralást és teljes élményt akarnak.
Ha valaki az Antarktiszon szeretné tartani az esküvőjét, van kihez fordulnia, aki pedig huzamosabb időt töltene a fagypont alatt, annak erre a rendszeresen meghirdetett állásra érdemes jelentkeznie.
(Forrás: Travel Weekly, képek: Getty Images)
antarktisz | repülő | utazás | hajó | körutazás
Jön az a különleges fesztivál, amelyen minden ízében megélheted a Márton-napi hagyományokat
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!