A Dél-Amerika és az Antarktisz között található Drake-átjárót sokan a világ legveszélyesebb óceáni átjárójának tartják, az ezen való, két napos átkelés mégis sokáig szervesen hozzátartozott az antarktiszi körutazásokhoz, afféle beavatást és belépőt jelentve a jeges kontinens világába.
Manapság azonban egyre többen választják inkább a kétórás repülőutat, ki időtakarékossági okból, ki pedig azért, hogy elkerülje a tengeribetegséget. Ezért a legtöbb, itt mozgó hajótársaság szervez olyan kirándulást, amelynek ez a szakasza repülővel is megtehető. A Travel Weekly több irodát is megkérdezett arról, melyik utazási módot részesítik előnyben ők illetve az ügyfeleik.
Legutóbb a Lindblad Expeditions-National Geographic csatlakozott a repülést is kínáló szervezők sorába. Mint Noah Brodsky, a cég kereskedelmi vezetője elmondta, az átrepülést foglaló vendégek körülbelül nyolcvan százaléka új a cégnél. Hozzátette, hogy az Antarktiszra utazók átlagéletkora ötven év körül van, így többségük dolgozik, és kevés a szabadsága, ezért szívesen megspórolja a tengeren hánykolódást. A Drake-átjárón ugyanakkor nem olcsó átrepülni, ezer dollárba kerül.
Éppen ezért lehet, hogy Lainey Melnick, a Dream Vacations texasi kirendeltségének tulajdonosa arról számolt be, hogy mivel az antarktiszi expedíciók már eleve a drágább utazások közé tartoznak, a legtöbb ügyfele mérlegeli a költségeket és a kockázatokat, és inkább fizet kevesebbet egy kicsivel több kockázatért cserébe.
Ráadásul még a mostani pontos előrejelzések mellett is előfordul, hogy törölni kell egy-egy repülőjáratot az időjárás miatt, de míg ez az arány 2019-ben tizenöt százalék volt, ma már csak három százalék.
Claire Maguire, az Island Girl Travel and Vacations tulajdonosa szintén nem erőlteti az átrepüléseket a térség nehezen kiszámítható időjárása miatt. Egyúttal úgy éli, a Drake-átkelés az Antarktisz-élmény kulcsfontosságú része. Francesco Contini, az Antarctica21 értékesítési és marketing ügyvezető alelnöke szerint viszont a Drake felett átrepülni még mindig kellemesebb, mint napokig tengeribetegnek lenni, és a cég is ezt a vonalat képviseli.
Ugyanakkor legalább egy hajótársaság tapasztalata ellentmond a repülős trendnek: a Scenic még 2021-ben hirdetett meg repülős utazást a 2023-24-es szezonra, de a kereslet hiánya miatt végül törölte. Mint Jason Flesher, a Scenic Group felfedezési műveletekért felelős igazgatója elmondta, az ő ügyfeleiknek idejük és kedvük is van a hajózáshoz, hosszabb nyaralást és teljes élményt akarnak.
Ha valaki az Antarktiszon szeretné tartani az esküvőjét, van kihez fordulnia, aki pedig huzamosabb időt töltene a fagypont alatt, annak erre a rendszeresen meghirdetett állásra érdemes jelentkeznie.
(Forrás: Travel Weekly, képek: Getty Images)
repülő | hajó | utazás | körutazás | antarktisz
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!