Kiderült, miért fagynak le sokszor, sok ideig egyes repülőtereken az úgynevezett ePassport ellenőrzőkapuk. Hiába a reptéri azonosítás egyik legkorszerűbb és leghasznosabb vívmánya, a gép nincs felkészülve azokra a bakikra, mikor az utas arcképe valami egészen máshogy néz ki, mint az útlevélbe készített fotón. A gép tétovázik, elutasít, vagy túl sokáig gondolkozik, pedig csak egy beújított bajusz, piercing, fent marad szemüveg zavarja meg. Természetesen a szépészeti beavatkozások sem könnyítik meg a helyzetét.
Olyan kézenfekvőnek tűnik, hogy semmi gond azzal, ha fent marad a szemüveg, vagy szakállat növesztett az utazó, hiszen a hatósági ellenőrzésen maximum kétszer ránéznek az arcára, és a szemek, egy karakteresebb orr, arcforma elárulja az azonosságot. A nemzetközi repülőtereken azonban egyre több a humán megoldás helyett telepített ePassport ellenőrzőpont, ahol állandó a fennakadás. Amikor a gép sokadjára próbálkozik, de még mindig nem megy az azonosítás, természetesen ugyanúgy oda kell járulni a hús-vér határőrökhöz, mintha a procedúrát gyorsító kapuk nem is léteznének.
Egy felmérés alapján a brit ePassport kapukon a 2018–2019-es szezonban mintegy 54,68 millió ember ellenőriztette útlevelét, a meghiúsult azonosítások miatt pedig éves szinten 9113 óra csúszásban vannak azok, akik miatt nem megy az azonosítás, és azok, akik szerencsétlenségükre éppen egy szakállas, bajuszos utastárs mögött állnak a sorban.
Problémát jelent az új arcszőrzet mellett a szemüveg viselése, a piercing, a fogyás/súlygyarapodás az eredetihez képest, sőt, egyesek még egy hosszú tengerentúli utazástól megfáradt arc, mi több, másnapos ábrázat miatt is elbukhatták a gépi azonosítást.
Ez is érdekelhet:
(Fotók: Unsplash, Pixabay)
e-passport | arcszőrzet | útlevélellenőrzés | check in | utazás | reptér
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!