Utrecht egy élhető város – legutóbb például arról számoltunk be, hogy több száz buszmegállója tetejére úgynevezett élő növényszőnyeget telepítettek, hogy ott méhek döngicsélhessenek, és javulhasson a levegő minősége. Körülbelül Debrecen méretű, de három felsőoktatási intézményt is találunk ott, így elég magas a népsűrűség, szorgalmi időszakban akárhova nézünk, diákokat látunk. Természetesen biciklis diákokat. Nekik és a város tudatos lakóinak készült a több mint 12 ezer bicikli tárolására alkalmas mélygarázs.
Ahogy mi is megírtuk, Hollandia a minőségi turistákra lőne mostantól kezdve, ami annyit jelent, hogy nem a fapadosokkal érkező, költeni nem akaró instant városnézőket szeretnék elsődleges célcsoportuknak nevezni. Emellett pedig az is szerepel a stratégiájukban, hogy nemcsak Amszterdamot népszerűsítenék, hanem a többi holland várost is, hiszen az ország jóval több a fővárosi rendezett káosznál.
Itt van például Utrecht, ami a templomkocsmán, egyetemein és egy épületen hagyott ufón kívül is sokat adhat mindazoknak, akik Hollandia valós arcát szeretnék látni. Ebbe pedig beletartozik az erősen kerékpárhangsúlyos közlekedés is. A városban egy hétfői egyetemi napon simán kialakulhatnak biciklisdugók, és ha jártunk már a hollandoknál és láttunk vonatállomások melletti biciklitárolót, azt simán meg is szorozhatjuk kettővel.
Embertelenül sok bicaj mindenhol, hogy a tulajdonosok hogyan találják meg a sajátot, elképzelésünk sincs. Ráadásul a keresztül-kasul pakolt kerékpárok sokszor megkeserítik a mindennapokat, sokan késnek le vonatot a keresgélések miatt. Arról nem is beszélve, hogy az időjárási viszonyoknak is folyamatosan ki vannak téve.
A rotterdami Ector Hoogstad Architecten építészeti iroda 2011-ben nyerte meg a pályázatot a központi pályaudvarhoz csatolt biciklitároló kivitelezésére. 2017-ben már át is adták az első szakaszt, ahol körülbelül hatezer kerékpár pihenhet, mára pedig kész lett az egész komplexum.
Jócskán rálicitál az eddigi dobogósra, hiszen a tokiói bicikliparkoló csak kilencezer hellyel rendelkezik.
Három emeletet süllyesztettek a mélybe, mellesleg nemcsak funkciójában, építészetileg is jelentős a mélygarázs. Bringakölcsönzőt, szerelőállomást is találunk odalent, és már egy sima áthaladás is élmény lehet az egyedi kialakításnak köszönhetően. Természetes, hogy a parkoló mutatja a szabad helyeket, ezzel is pörget a folyamaton, amivel megkönnnyíti a tudatos városlakók mindennapjait.
Ez is érdekelhet:
(Fotók: Unsplash, Dezeen, Petra Appelhof)
hollandia | Utrecht | dizájn | közlekedés | biciklipark
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!