A szűkösebb vállalati költségvetések és a virtuális munkavégzés végérvényesen megváltoztatták az üzleti utazásokat.
Legalábbis ez derül ki a Morning Consult kutatócég Business, but Not as Usual című összefoglalójából, amely szerint a demográfiai adatok is változnak, és az üzleti utazók ma már elsősorban a fiatalabb, kevesebbet kereső korosztályból kerülnek ki, akik nagyobb valószínűséggel repülnek turistaosztályon.
Míg a szabadidős utazások világszerte továbbra is érdemben növekednek, a mintegy 4400 amerikai megkérdezésével készült felmérés szerint az üzleti utazások az Egyesült Államokban 2022-ben mindössze egy százalékkal nőttek.
A járvány előtti időszakhoz képest kevesebb ember utazik üzleti céllal, és akik utaznak, azok is ritkábban.
A válaszadók közel egyharmada mondta, hogy cége megváltoztatta az üzleti utazásokhoz való hozzáállást: többnyire csökkentették az üzleti utazások gyakoriságát (60 százalék) vagy kevesebb alkalmazottat küldtek utazásra (56 százalék). 54 százalék arról számolt be, hogy a cégek szigorúbban ellenőrzik az utazási költségeket.
Az utazások közül elsősorban céges elvonulásokból, kereskedelmi kiállítások látogatásából és jutalomutazásokból van kevesebb.
A Deloitte jelentése szerint, bár az üzleti utazások száma nem nagyon nő, az ezekre fordított költségek az Egyesült Államokban és Európában tavaly majdnem megduplázódtak, 2024 végére - 2025 elejére pedig elérik a járvány előtti szintet. Bár ez fellendülésnek tűnhet, a tanulmány szerint a vállalkozásoknak az infláció és a magasabb utazási költségek miatt kell többet költeniük.
Ha az üzleti utak ideje le is járt, az üzleti ebédeké talán még nem. Itt öt nagyszerű budapesti helyet mutattunk be, ahová bármikor beülnénk egy céges találkozóra, itt pedig arra az esetre adunk tippeket, ha olyasvalakivel kell utaznod, akit kevésbé ismersz.
(Forrás: CNBC, képek: Getty Images, Unsplash)
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!