Visszatér a nagy kedvenc.
Hatalmas méretének és híresen csendes fedélzeti körülményeinek köszönhetően az Airbus A380-ast eredetileg hosszú távú repülésekre tervezték, de novembertől a Singapore Airlines mindössze hatvanperces utakra fogja bevetni a szuperjumbókat.
Mindez azt jelenti, hogy a Szingapúrból a malajziai Kuala Lumpurba tartó járatokon ülők vélhetően a legrövidebb ideig repülő A380-asok fedélzetén utazhatnak.
A Singapore Airlines megerősítette, hogy az A380-ast "ad hoc jelleggel" heti több alkalommal is használják a két célallomás között november elejétől december elejéig, valamint nemrégiben azt is bejelentette, hogy november közepétől újra üzembe helyezi a földön rekedt A380-asait a jóval hosszabb Szingapúr–London járatokon is.
A légitársaság szerint két fő oka van a visszatérésnek: az egyik az üzemeltetési igények, a másik pedig az A380-asnak az utasok körében tapasztalható vonzereje. "Az A380-as egy csodálatos repülőgép – mondta a társaság szóvivője. – Vannak, akik kifejezetten azért foglalnak jegyet, hogy azon repülhessenek."
Nem a Singapore Airlines az egyetlen légitársaság, amely ősszel egyszeri rövid távú szuperjumbo-járatokat indít. A British Airways november elejétől szintén A380-asokat küld Londonból bizonyos európai célállomásokra, méghozzá a légitársaság szerint azért, hogy "lehetővé tegye a személyzet megismerkedését" a géppel transzatlanti járatokra való visszatérés előtt.
Bár a légitársaság hivatalosan még nem erősítette meg, hogy mely európai járatokon fognak közlekedni a gépek, de a foglalási oldalon kiderül, hogy a London–Frankfurt és London–Madrid útvonalakon veti be az A380-ast.
Egy ideig úgy tűnt, hogy a Covid a szuperjumbo – amelyet az Airbus már nem gyárt – végét is jelenti, hiszen olyan légitársaságok, mint a Lufthansa és az Air France már nyugdíjazták a típust, a Singapore Airlines, a British Airways, valamint az Emirates, a Qantas és az All Nippon Airways viszont továbbra is elkötelezettek az A380-as mellett.
(Forrás: CNN, fotók: Getty Images)
A380 | szuperjumbo | repülés | Singapore Airlines | visszatér | rövid
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!