Íme, az év nyolc legizgal­masabbnak ígérkező élménye

Készen állsz egy életre szóló kalandra?

Az Euronews bakancslistát állított össze az év legérdekesebbnek ígérkező úti céljaiból. Lássuk, mi mindent vettek fel rá!

Puerto Rico világító öblei

A biolumineszcencia jelenségét igazán jól megfigyelhetjük Puerto Ricóban, ahol a világ öt világító öbléből hármat is megtalálunk. A lenyűgöző természeti jelenség azoknak a vízi élőlényeknek köszönhető, amelyek mozgás hatására fényt bocsátanak ki.

Aki szeretne elmerülni a ragyogó látványban, annak érdemes evezőt ragadnia, és átlátszó aljú kajakba pattannia például a Mosquito-öbölben, ahol új- és növő holdkor érhető tetten a leginkább a víz tündöklése.

Szállás egy dél-afrikai nosztalgiavonatban

Európa új vasútvonalaival és az Orient Expressz exkluzív járataival a vonatozás rajongóinak idén igazán sok lehetőségük adódik arra, hogy kötött pályás élményeket gyűjtsenek, és szintén a bakancslistára kívánkozik ez a felújított vintage vasúti kocsi, ahol egy jó kis szafarizás után szállhatunk meg.

Vulkánsíelés

Aki kevésbé forró, viszont aktív élményekre vágyik, annak Japán lehet az ideális úti cél. A Mabey Ski jóvoltából négy nap alatt négy alvó vulkánt fedezhetünk fel sítalpakon, Hokkaido vidékein, például Niseko legmagasabbját, a Yōteit.

Ha az időjárás megfelelő, még a vulkáni kráterbe is bele lehet síelni.

A világ leghosszabb drótkötélpályája

1680 méteres magasságával a Jebel Jais az Egyesült Arab Emírségek legmagasabb hegycsúcsa. Ennek a tetején található a világ leghosszabb drótkötélpályája, melyen akár százötven kilométer per órás sebességgel is száguldhatunk a lenyűgöző sivatagi hegyek felett, majdnem három kilométeren át.

Vadvízi evezés Új-Zélandon

A Kaitiaki Adventures maori utazási iroda Új-Zéland északi szigetére, a Kaituna folyóra kalauzolja a látogatókat, ahol a világ legmagasabb (hét méteres) vízesése található. Oda szerveznek raftingtúrákat, ahol nemcsak festői zuhatagokon evezhetünk le, de a maori kultúrát, hagyományokat és a környező vidéket is megismerhetjük.

Északi fény Grönlandról

Bár Grönland nem a legtipikusabb úti cél, az Euronews szerint mégis érdemes ellátogatnia annak, aki szeretné tetten érni, hogyan változik az éghajlat.

Ott olyan alternatív eszközökön közlekedhetünk, mint például a kutyaszán, miután a városok között többnyire nincsenek utak.

James Bond-élmény a svájci Alpokban

A Schilthorn 2970 méteren található csúcsára felvonóval lehet feljutni, a tetején pedig egy forgó éttermet találunk, amely szerepelt az Őfelsége titkosszolgálatában című, 1969-es Bond-filmben. Persze, nem muszáj mindjárt egy kémfilmben éreznünk magunkat, egyszerűen csak ehetünk egy jót, miközben élvezzük a kilátást vagy az aktuális koncertet.

Agatha Christie nyomában

Agatha Christie éppen száz éve indult tíz hónapos utazásra a Brit Birodalomban, és felszállt többek között az SS Sudan-ra, a Nílus legrégebbi gőzhajójára is, amely idén ünnepli fennállásának századik évfordulóját. A hajóútra mi is befizethetünk, de akár egy nagyobb kirándulás keretében is megnézhetjük, merre járt-kelt a krimi királynője.

A 2022-es trendeket korábban több oldalról is körüljártuk. Írtunk arról a négy utazási trendről, ami meghatározza az évet, arról a tíz csodálatos úti célról, amiért érdemes elindulni, és megnéztünk tizenkét építészeti projektet, amellyel idén lesz gazdagabb a világ.

(Forrás: euronews.com, képek: GettyImages, mantiscollection.com, mabeyski.com, Wikimedia Commons, Unsplash)