Harminchárom országban több mint huszonhétezer embert kérdeztek meg arról, hogy hogyan szervezi az utazásait, és milyen szempontokat tart szem előtt.
A booking.com felmérése szerint az utazók több mint fele mérlegeli az éghajlatváltozás időjárási hatásait, és a leginkább a millenniumi generáció esetében fontos szempont ez, míg az idősebb korosztálynál kevésbé prioritás.
Az emberek ötvenhat százaléka mondta azt, hogy ha otthon túl meleg lesz, elutazik hűsölni.
A fenntarthatóság viszont egyelőre nem prioritás, minden negyedik ember akkor tudna fenntartható utazást szervezni, ha korlátlan költségvetésből gazdálkodhatna. Ekkor indulna kevésbé népszerű turisztikai célpontok felkeresésére, figyelne oda a szén-dioxid-kibocsátás kompenzálására, és tartaná szem előtt, hogy az elköltött pénzzel a helyi gazdaságot támogassa.
A mesterséges intelligencia viszont egyre nagyobb szerepet kap az utazástervezés során, és a megkérdezettek közel fele mondta azt, hogy nyitott lenne az AI-eszközök használatára. Itt a fiatalabb korosztályok nyitottabbnak bizonyulnak, az idősebb generáció 39 százaléka nem bízná az AI-ra az utazástervezést.
A millenniumi generáció hatvankét százaléka értékelné, ha mesterséges intelligencia adna neki betekintést, tippeket vagy tanácsokat a nyaralás során.
Szintén érdekes trend, hogy egyre többen utaznak egyedül: az elmúlt hat hónapban ötből ketten indultak útnak egyedül, és ötből majdnem hárman az elmúlt évben.
Itt az élen a Z generációt találjuk, akik közül minden negyedik fiatal azt mondta, hogy 2024-ben az utazásai során azt tartja a legfontosabbnak, hogy elmélyíthesse az önmagával való kapcsolatot. Ez rímel arra is, hogy az emberek mintegy kétharmada úgy véli, utazáskor önmaga legjobb verzióját adja.
A Z generáció ezzel párhuzamosan lelkesedik azért is, hogy idegenekkel utazzon együtt. Ebből a generációból körülbelül minden tizedik ember választja az egyedül utazást szervezett túrákon, hogy közös érdeklődési körrel rendelkező emberekkel találkozzon, míg valamivel több, mint tíz százalékuk nyitott arra is, hogy egyedül utazva új embereket ismerjen meg.
Idén ez az egyik legnagyobb utazási trend, és új trend terjed a szállodák körében is, amit akár ki is próbálhatunk.
(Forrás: Euronews, képek: Getty Images)
utazás | nyaralás | 2024 | ai | mestersége intelligencia | trend
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!