Utazási éhség kielégítve, alváshiány megoldva.
Rendhagyó módszert vet be egy utazásszervező cég az alvásproblémákkal küzdő hongkongiak gondjainak orvoslására. Az inszomniában szenvedőknek nincs más dolguk, mint jegyet vásárolni a városban cirkáló buszra.
A hetvenhat kilométeres, ötórás zötyögést ugyanis azoknak ajánlják, akik könnyebben elalszanak egy hosszabb utazáson.
Az álomjárat ötletét a tömegközlekedési eszközökön fáradtság miatt elszunyókáló ingázók adták.
"Amikor tervezgettük az új túrákat, megláttam egy barátom posztját a közösségi médiában, amelyben arról írt, mennyire stresszes a munkája miatt, és ezért nem tud éjszaka aludni. Amikor viszont buszon utazik, akkor nincs problémája az alvással. Az ő bejegyzése adta az inspirációt a túrához, ami lehetővé teszi, hogy az utasok csak aludjanak a buszon" – mondta Kenneth Kong, a buszos túrákat szervező utazási iroda marketing- és üzletfejlesztési vezetője.
A jegyek ára személyenként tizenhárom és ötvenegy dollár (négyezer és tizenhatezer forint) közötti, attól függően, hogy a felső vagy az alsó fedélzeten foglalnak-e helyet. A jobb alvás érdekében az utasok szemmaszkot és füldugót is kapnak.
A napokban debütált alvó buszos túra első járatára az összes jegy elfogyott. Néhány utas felkészülten érkezett, némelyik saját takarót hozott magával, a cipőjét papucsra cserélte, mások pedig utazópárnával szerelkeztek fel.
"Álmatlanságban szenvedek. Azért vagyok itt, hogy megpróbáljak aludni" – mondta Anson Kong, az egyik utas. Szerinte ez egy remek ötlet, a kivitelezés pedig "érdekesebb" lett, mint amire számított.
Egy másik utas, Marco Yung elárulta, azért csatlakozott, mert általában elalszik a hosszú buszos utakon, ezért "nagyszerű lehetőségnek" tűnt számára, hogy aludjon egy kicsit.
A túra azért nem csupán a szunyálásról és a pihenésről szólt: több megállót is beiktatott a sofőr, hogy az utasok fényképeket készíthessenek például a város Lantau-szigetének festői pontjain.
Dr. Shirley Li, a Hongkongi Egyetem alváskutató klinikájának és laboratóriumának vezetője szerint a tömegközlekedési eszközökön elalvás egyfajta hajlamként aposztrofálható.
"A hongkongiaknak nincs elég idejük aludni – mondta Li. – Ezért kénytelenek vagyunk más időpontokat kihasználni az alvásra, ami lehet például a napi ingázás ideje, különösen akkor, ha tömegközlekedéssel utazunk. Sokan hajlamosak rá, hogy a tömegközlekedést összefüggésbe hozzák az alvással, ezért könnyebben elalszanak a buszon" – tette hozzá a doktornő.
Egy igazi Royal Oak-fanatikus bizonyára felkereste már Hongkongban a 2018 tavaszán nyitott első ázsiai Audemars Piguet-házat, amely annak ellenére kötelező látnivaló a márka híveinek, hogy egy darab órát sem lehet ott kapni.
(Forrás: Independent, fotók: Getty Images, Pixabay)
túra | hongkong | alvás | alvójárat | busz
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!