Ugyan csak szeptember végén nyit meg, de már számos rekordot bezsebelt a pekingi Daxing Nemzetközi Repülőtér.
Annyi különlegesség és érdekesség kapcsolódik a kínai metropolisz második nagy repteréhez, hogy felsorolni is nehéz.
Az igen impresszív, csillag alakú épület alapterülete 1.4 négyzetkilométer, formájának köszönhetően mégis maximum hatszáz métert kell sétálniuk az utasoknak, ha a legtávolabbi kapuhoz szólítják őket. Ha már utasok, az előzetes tervek szerint nemsokára évente százmillióan fordulnak meg a hét kifutópályás repülőtéren.
Az akár 8-as erősségű földrengésnek is ellenálló Daxing mindössze egy terminálból áll, ami ennek ellenére nagyobb, mint a londoni Heathrow négy terminálja együttvéve. Az öt év alatt megépített és kilenc milliárd fontba került új repülőtérre azért volt szükség, mert a 2008-ban a pekingi ötkarikás játékokra felhúzott másik reptér már nem bírta el a megnövekedett terhelést.
A látványos építészeti és technológi megoldásokkal rendelkező Daxing nem csupán a világ legnagyobb egyterű termináljával dicsekedhet, hanem az első olyan terminállal, ahol két indulási szint található.
A check-in rendszere egyáltalán nem használ papírt: a becsekkolás arcazonosítással, a poggyászok útja pedig mobiltelefonnal történik.
A légiforgalom irányítását az ország legmodernebb automatizált rendszere működteti, egyszerre négy kifutópályára tud figyelni. Összesen 173 légiforgalmi irányítót alkalmaznak majd a Daxingon, akik kezdetben óránként több mint 250 le- és felszállást felügyelnének, aztán a tervek szerint ezt a számot háromszázra növelnék meg.
A következő két hónapban folyamatos teszteléseknek vetik alá a repülőtéret, az első menetrend szerinti járat szeptember utolsó napjaiban szállhat fel.
Ez is érdekelhet:
(Fotók: Getty Images)
legnagyobb | terminál | dizájn | reptér | kína | repülőtér
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!