Ebben az öt európai városban különösen szép a tél

Még van néhány hét a télig, de már ideje számolni vele, és eltervezni egy utat. Mert lehet ugyan utálni a telet hosszan tartó, sűrű, sötét éjszakái vagy dermesztő mínuszai miatt, de azt nem vehetjük el tőle, hogy bizonyos esetekben a leghangulatosabb évszaknak tekinthető. Különösen akkor, ha olyan városokban töltünk el néhány napot, ahonnan az olykor fogvacogtató hideg ellenére is szívmelengető élményekkel távozhatunk.

Koppenhága

A hygge szülővárosában található színes látványosságok télen sem fakulnak, és akkor még nem említettük a dán főváros vonzerejének többi részét, a Michelin-csillagos éttermeket, a decemberben is forró Tivoli szórakozónegyedet, vagy az esetlegesen úszó jégtáblákkal teli csatornák látványvilágát.

A mezőny legjobbja címet egyértelműen a hóval körbeölelt Nyhavn épületei kapják, melyek jóval impulzívabbnak tűnnek a hófehér háttérben. Szállásnak az 1909-ben épült, antik bútorokkal és nyugtató kandallóval beépített Nimb Hotelt ajánljuk.

Hallstätt

Elcsépeltnek és elkoptatottnak hat a festői jelző az osztrákok talán legvarázslatosabb településére.

Nem csoda, hogy Ausztria Winter Wonderlandjébe télen is özönlenek a látogatók, hiába áll Hallstätt mindössze egyetlen főutcából.

A tóparton elterülő falucskát csak alagúton keresztül lehet megközelteni, de megéri: itt láthatjuk a világ legöregebb sóbányáját, plusz van 12. században épült temploma, romantikus étterme és bájos piactere is. A Seehotel Grüner Baumban pedig a tó és Dachstein hófödte hegyeinek látványára ébredhetünk minden reggel.

Dublin

Télen picit megpihen a lelke az ír fővárosnak, amely az egyik kedvenc téli búvóhelyünk, és nem feltétlenül a hangulatos kis pubjai miatt. Dublin decemberben parádés választás azoknak, akik nemhogy elrejtőznek a hideg elől, hanem épp ellenkezőleg: beleállnak.

Egymás után jönnek a téli fesztiválok a városban, és akkor még nem beszéltünk a mindig emlékezetes szilveszteri parádéról. Másnap bizonyára jólesik majd a zuhany a The Westbury fűtott padlójú fürdőszobáiban.

Berlin

Nincs az az évszak, amelyik szintet emelne a német fővároson, mert Berlin az év valamennyi időszakában lehengerlő.

Most persze a karácsonyi vásárok miatt – nem kevesebb mint hatvan adventi forgatagban veszhetünk el – kedvelt célpont a dübörgő éjszakai- és kulturális életével Európán belül abszolút kiemelkedőnek számító, kozmopolita nagyváros, ahol kis túlzással minden sarkon bebújhatunk melegedni valamilyen underground helyre. A Hotel Adlon Kempinski császári lakosztályában a havas Brandenburgi Kaput láthatjuk, ha reggelente elhúzzuk a függönyt.

Bergen

A norvég kisváros mindent tud, amit egy északi településnek tudnia kell: színes faházak, idilli környezet, filterezés nélkül is pazar képivilágú kikötő, és persze a letaglózó fjordok.

Majdnem elfelejtettük a megunhatatlan sarki fényt, mert aki a kontinens tetején tölti a telet, az nem hagyhatja ki ezt a bakancslistés természeti jelenséget. A nap végén aztán a város főterén megnyitott Hotel Norge hangulatos lobbyval és forró punccsal vár.

(Fotók: Getty Images)

dublin | hallstatt | hegyek | sarki fény | tél

Ilyen elképesztően bizarr okok miatt is késhet egy repülő

Talán nem is gondolnád, mi mindent rejtenek a manhattani elnevezések

Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Így tart ki veled még szeptemberben is a nyár Buda titkos kertjében!