A patinás autógyárnak kicsit tovább tartott közzétennie a tavalyi pénzügyi eredményeit, de úgy tűnik, megérte várni rá.
A Ferrari 2021-ben 11,115 luxusautót adott el gyűjtőknek, ami új rekordot jelent a hetvenöt éves márka történetében. A hasonló kaliberű gyártók közül a Lamborghini, a Rolls-Royce, a Bentley és a Tesla szintén annak ellenére zárt remek évet, hogy meg kellett küzdenie a globális járvány hatásaival és az ellátási lánc problémáival.
Hogy ezt az eredményt perspektívába helyezzük, az olasz autógyártó kétszámjegyű növekedést regisztrált 2020-hoz képest. Abban az esztendőben összesen 9119 járművet szállított le, ami 22,3 százalékos növekedést jelent az előzőhöz képest. A Ferrari ezzel kényelmesen túlszárnyalta 2019-es produkcióját is, ami tulajdonképpen az első év volt, amikor a márka 10,131 eladott autóval először merészkedett az ötszámjegyű tartományba.
A tavalyi sikerek – melyek nagyjából 4,8 millió dolláros nettó árbevételt hoztak –, elsősorban a Ferrari nyolchengeres modelljeinek köszönhetőek. A V8-asok eladásai 34,6 százalékkal nőttek az előző évhez képest, amit leginkább az F8-as család iránti folyamatos keresletnek, valamint a Ferrari Roma és az SF90 Stradale megjelenésének tulajdonítanak. A Maranellóból kigördülő V-12-es szupersportkocsik száma eközben jelentős, 16,1 százalékos csökkenést mutatott. Az autógyártó szerint ennek az a magyarázata, hogy a naptári év során kivonták a forgalomból a 812 Superfastot.
Az elmúlt évekhez hasonlóan az EMEA-régió (Európa, a Közel-Kelet és Afrika tartozik bele) volt a Ferrari legkomolyabb piaca, méghozzá az előző esztendőhöz képest tizennégy százalékos növekedéssel és összesen 5492 kiszállítással.
A második helyet Amerika foglalta el huszonkét százalékos növekedéssel és 2831 eladott Ferrarival. Érdekes módon Kínában, Hongkongban és Tajvanon kilencvenhét százalékkal ugrottak meg az eladások, de ez még mindig a legkisebb piacnak mondható az összes eladást tekintve, 2021-ben viszonylag szerény, 899 értékesített autóval.
A Ferrari vezetője, Benedetto Vigna az erős üzleti modellnek tulajdonítja a szép eredményt. "Gondosan kezeltük a megrendeléseket, összhangban a kontrollált növekedésre és a márka exkluzivitásának megőrzésére irányuló stratégiánkkal" – mondta a vezérigazgató. Elmondása szerint a márka a június 16-án Maranellóban ismerteti jövőbeli terveit.
A Formula–1 után a Ferrari utcai sportautóit is elérte a méretcsökkentés, de ezt egyáltalán nem bánjuk, ha olyan fantasztikus hibrid modellel indítják újra a hathengeres modellek sorát, mint amilyen a 296 GTB.
(Forrás: Robbreport, fotók: Getty Images)
rekord | autógyár | luxusautó | eladás | Ferrari
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!