Close
Soha nem volt még ilyen éve a Ferrarinak

Soha nem volt még ilyen éve a Ferrarinak

A  patinás autógyárnak kicsit tovább tartott közzétennie a tavalyi pénzügyi eredményeit, de úgy tűnik, megérte várni rá.

A Ferrari 2021-ben 11,115 luxusautót adott el gyűjtőknek, ami új rekordot jelent a hetvenöt éves márka történetében. A hasonló kaliberű gyártók közül a Lamborghini, a Rolls-Royce, a Bentley és a Tesla szintén annak ellenére zárt remek évet, hogy meg kellett küzdenie a globális járvány hatásaival és az ellátási lánc problémáival.

Hogy ezt az eredményt perspektívába helyezzük, az olasz autógyártó kétszámjegyű növekedést regisztrált 2020-hoz képest. Abban az esztendőben összesen 9119 járművet szállított le, ami 22,3 százalékos növekedést jelent az előzőhöz képest. A Ferrari ezzel kényelmesen túlszárnyalta 2019-es produkcióját is, ami tulajdonképpen az első év volt, amikor a márka 10,131 eladott autóval először merészkedett az ötszámjegyű tartományba.

A tavalyi sikerek – melyek nagyjából 4,8 millió dolláros nettó árbevételt hoztak –, elsősorban a Ferrari nyolchengeres modelljeinek köszönhetőek. A V8-asok eladásai 34,6 százalékkal nőttek az előző évhez képest, amit leginkább az F8-as család iránti folyamatos keresletnek, valamint a Ferrari Roma és az SF90 Stradale megjelenésének tulajdonítanak. A Maranellóból kigördülő V-12-es szupersportkocsik száma eközben jelentős, 16,1 százalékos csökkenést mutatott. Az autógyártó szerint ennek az a magyarázata, hogy a naptári év során kivonták a forgalomból a 812 Superfastot.

Az elmúlt évekhez hasonlóan az EMEA-régió  (Európa, a Közel-Kelet és Afrika tartozik bele) volt a Ferrari legkomolyabb piaca, méghozzá az előző esztendőhöz képest tizennégy százalékos növekedéssel és összesen 5492 kiszállítással.

A második helyet Amerika foglalta el huszonkét százalékos növekedéssel és 2831 eladott Ferrarival. Érdekes módon Kínában, Hongkongban és Tajvanon kilencvenhét százalékkal ugrottak meg az eladások, de ez még mindig a legkisebb piacnak mondható az összes eladást tekintve, 2021-ben viszonylag szerény, 899 értékesített autóval.

A Ferrari vezetője, Benedetto Vigna az erős üzleti modellnek tulajdonítja a szép eredményt. “Gondosan kezeltük a megrendeléseket, összhangban a kontrollált növekedésre és a márka exkluzivitásának megőrzésére irányuló stratégiánkkal” – mondta a vezérigazgató. Elmondása szerint a márka a június 16-án Maranellóban ismerteti jövőbeli terveit.

A Formula–1 után a Ferrari utcai sportautóit is elérte a méretcsökkentés, de ezt egyáltalán nem bánjuk, ha olyan fantasztikus hibrid modellel indítják újra a hathengeres modellek sorát, mint amilyen a 296 GTB.

(Forrás: Robbreport, fotók: Getty Images)

 

luxusautó | Ferrari | autógyár | eladás | rekord

FOLYTASD EZZEL

Villámgyorsak – hat elektromos hajtású szupersportautó

Eredeti áruk töredékéért lehet szó szerint viharvert szuperjachtokhoz jutni

Rendeld meg a Roadster magazin 9. számát!
Friss, 220 oldalas lapszámunkat ezúttal egy színes és izgalmas, 20 oldalas melléklettel egészítettük ki, amelyben a prémium spiritek szédítő univerzumába merülünk el. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet. Megnézem, mert érdekel!
Instagram