A repülőterek tiltakoztak, de az Unió zöld lámpát adott.
Franciaországban 2021-ben született meg az a klímatörvény, amelynek keretében betiltanák azokat a két és fél órás menetidőnél rövidebbel rendelkező járatokat, amelyeket vonattal is lehet helyettesíteni.
Azonban, amikor az új szabályozást bejelentették, a Francia Repülőterek Szövetsége és a Nemzetközi Repülőterek Tanácsának európai szervezete is tiltakozását fejezte ki, noha
kezdetben összesen csak három útvonalat érintene a korlátozás: a Párizs-Orly és Nantes, Lyon valamint Bordeaux közöttieket.
Ezért az Európai Bizottság is vizsgálatot indított, hogy megállapítsa, jogszerű-e az intézkedés. Most pénteken pedig megszületett a döntés és a terv zöld lámpát kapott. Ugyanakkor ez még mindig nem jelenti azt, hogy ténylegesen elbúcsúzhatunk ezektől a járatoktól, ugyanis az intézkedéseket még nyilvános konzultációra is be kell nyújtani, és az államtanácsnak is felül kell vizsgálnia, mielőtt a gyakorlatban is alkalmaznák.
Clément Beaune közlekedési miniszter a magánrepülőket is megregulázná, aminek eszközét az adók és korlátozások jelenthetik, és kötelezhetik a vállalatokat is, hogy hozzák nyilvánosságra a véges magánrepülőhasználatra vonatkozó adatokat.
A miniszter szerint az ország nem tudja tovább tolerálni, hogy a szupergazdagok magánrepülőzzenek, miközben az átlagembernek össze kell húznia a nadrágszíjat az energiaválság és a klímaváltozás miatt.
Bár akár egy kisebbnek látszó lépés is sokat számíthat környezetvédelmi szempontból, egy tanulmány szerint a rövid távú járatok betiltása korántsem olyan hatékony intézkedés, mint amilyennek tűnik. Ugyanakkor lehet, hogy olykor ettől függetlenül is érdemes vonatra váltani, mert ha azt gondoljuk, hogy mindig a repülő a gyorsabb megoldás, érhetnek meglepetések.
(Forrás: Euronews, képek: Getty Images)
repülő | repülőtér | tilalom | klíma | járat | franciaország
Mikrobiom és wellbeing, avagy ez lehet az új szupererőd
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!