Sokan várták már, hogy mit lép a Heathrow október 30-án, amikor lejár a napi utasszámra vonatkozó limit.
Most pedig a reptér bejelentette, hogy a téli menetrendi időszakban már nem korlátozza a naponta kiszolgálható utasok mennyiségét. Ugyanakkor hozzátette, hogy a légitársaságokkal egyeztetve célzott intézkedési tervet dolgoz ki például a karácsony előtti időszakban várható utasszámcsúcsok kezelésére.
Ez egy ösztönzőrendszer segítségével a kevésbé zsúfolt időszakokra terelné a forgalmat,
így igazítaná a keresletet a kapacitásokhoz, a tumultus és az utolsó pillanatos járattörlések elkerülése érdekében.
A Heathrow 18 millió utast szolgált ki a nyári időszakban, ez a legtöbb az európai légikikötők között, mindezt annak ellenére, hogy, mint a reptér közleményében írta, a járvány alatti korlátozások keményebben érintették a londoni hubot, mint a nagy európai riválisokat.
Az üzemeltető várakozása szerint 2022-ben 60-62 millió utast szolgál ki a légikikötő, amely bár jelentős erősödés, 25 százalékkal még elmarad a járvány előtti 2019-es év forgalmától.
Az előző két évhez hasonlóan az ideit is veszteséggel zárja a cég, és noha annak mértéke jelentősen kisebb lesz, a vállalat idén sem fizet osztalékot a részvényeseknek.
A globális gazdasági válság, az ukrajnai háború, valamint a járvány hatásai miatt az üzemeltető szerint még évekig nem valószínű, hogy az egyes csúcsidőszakokat kivéve a kereslet és a forgalom eléri a pandémia előtti szintet. Ugyanakkor Heathrow arra törekszik, hogy képes legyen kezelni a csúcsidőszakokat, amihez 25 ezer dolgozó felvétele és betanítása szükséges a reptér ökoszisztémájához tartozó cégeknél.
Idén egyébként ezek lettek Európa legjobb repterei, és az is kiderült, hogy melyik légikikötő fejlődött a legnagyobbat ebben az évben.
(Forrás: Airportal, képek: Getty Images)
létszámkorlát | utasszám | napi limit | heathrow | london
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!