Ami idén nyáron a reptereken történt, az bizonyára sokaknak inkább visszafejlődésnek tűnt, mégis akadtak olyan légikikötők, amelyek győztesen jöttek ki a járvány utáni regenerálódásból.
Ez pedig leginkább a brüsszeli Zaventem repülőtérről mondható el, amely idén megkapta a legnagyobb útvonalfejlesztésekért járó Routes Awards díjat. Az elismerést minden évben azoknak a reptereknek ítélik oda, amelyek a légitársaságok szerint a legnagyobb marketingtámogatást nyújtották az elmúlt évben. Egy-egy légitársaság legfeljebb öt repülőteret illetve úti célt jelölhet, pontegyenlőség esetén pedig azok a repülőterek kapnak elsőbbséget, amelyek az elmúlt 12 hónapban a legnagyobb utasszám-növekedést érték el.
A brüsszeli kikötő az 5 és 10 millió utas közötti forgalmat bonyolító repterek kategóriájában is első helyezett lett, ami egyrészt annak köszönhető, hogy
nyolc új légitársaság kezdte meg itt a működését a járvány kezdete óta:
az Air Belgium, a Transavia és a Corendon Airlines bázist is nyitott, a SKY express, a PLAY, a Flyr, a FlyOne és a HiSky pedig új járatokat kínál. 2021-ben és 2022-ben emellett tizenhat új úti cél került fel a kínálatba, köztük Johannesburg, Fokváros és Havanna.
Az 5 milliós utasforgalom alatti kategóriában a nürnbergi reptér vitte el a pálmát, ahol a 2022-es nyári utasforgalom egy százalékkal haladta meg a 2019-es szintet, miközben több mint húsz új úti céllal bővült a menetrend, köztük dublini és valenciai járatokkal.
A 10-17,5 milliós kategóriában az athéni reptér győzött, ahol idén nyáron a forgalom majdnem elérte a 2019-es szintet, miközben a repülőtér nyolc új légitársaságot fogadott, és tizenegy új úti cél került fel a kínálatába.
A cancúni repülőtér a 17,5 millió feletti kategóriában diadalmaskodott,
a mexikói légikikötőnek tavaly 48 új útvonallal bővült a menetrendje,
és számos új légitársaságot is üdvözölt, köztük a KLM-et, a TAP Air Portugalt, az Austrian Airlinest, a Levelt és a Viva Airt.
A desztináció kategória győztese a Cape Town Air Access útvonalfejlesztési projekt lett. Fokváros 2022 júliusában elérte a 2019-es utsszám 87%-át, és új útvonalakat hozott ide a Delta Air Lines és a United Airlines is. A légitársaságok díját a spanyol Volotea kapta, amelynek kapacitása 2022-ben 30%-kal nőtt 2019-hez képest, és már több mint 10,4 millió ülőhelyet kínál.
Ami az európai reptereket illeti, továbbra is jellemzőek a sztrájkok és van, ahol forgalmi limittel is számolni kell. A szakértők nem ilyen jövőt jósoltak a légikikötőknek a járvány alatt.
(Forrás: Routes, képek: Getty Images)
menetrend | brüsszel | repülőtér | reptér | Routes Awards | útvonalbővülés
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!