A Mabrian turisztikai adatszolgáltató arra volt kíváncsi, hogyan befolyásolja az időjárás a vakációval való elégedettséget.
Pontosabban, az elvárt és a megvalósult időjárás közötti egybeesés illetve különbség szerepét vizsgálták. A természetesnyelv-feldolgozás, a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás eszközeinek segítségével elemezték utazók több millió spontán megnyilvánulását a közösségi médiában, arra fókuszálva, hogy miket írnak és mondanak az időjárásról és az ehhez kapcsolódó érzéseikről.
Ez alapján alakították ki a Klímaérzékelési Indexet, amely azt mutatja, hogy mennyire elégedettek a turisták egy-egy úti cél időjárásával. Az elemzések alapján úgy tűnik, hogy akik szokatlanul durva hőhullámokat éltek át a nyaralásuk alatt, kevéssé voltak elégedettek a vakációjukkal, mint azok, akik az elvárt időjárással találkoztak.
Így például, Nagy-Britannia hiába esős, ez nem érinti kedvezőtlenül a vakáció értékelését, mert az utazók pontosan erre számítanak.
Mindez pedig előrevetítheti, hogy ez elégedetlen utazók legközelebb máshol töltik a nyaralásukat. Akár az is előfordulhat, hogy a klasszikus mediterrán úti célok, például Görögország, Spanyolország és Franciaország népszerűsége csökken, helyettük pedig az utazók hűvösebb helyszínek felé veszik az irányt.
A klímaelégedettségi mutató adatai alapján a turisták egyre inkább a kevésbé népszerű úti célokat részesítik előnyben, tekintettel arra is, hogy nem találkoznak zsúfoltsággal. Persze, az azért nem valószínű, hogy ezután mindenki Észak-Európa strandjaira özönlik majd, de az észak-franciaországi és -spanyolországi desztinációk népszerűsége növekedhet a következő években.
Egy új kutatás szerint általánossá válhatnak a most tapasztalt, rekordmagas hőhullámok, így az európai városoknak sincs más választásuk, mint alkalmazkodni hozzájuk.
(Forrás: Schengen Visa Info, Mabrian, képek: Unsplash)
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!