Japán már rég újranyitott, de miért nincsenek turisták?

Európával ellentétben Ázsiából – ahol számos ország csak fokozatosan nyit újra – kevesebb járattörlésről vagy elveszett poggyászról szóló rémtörténet érkezik, a nemzetközi turisták valamiért mégsem tolonganak a kontinensen.

Mindez különösen Japánban szembetűnő, amely nagy felhajtás közepette 2022 júniusában, vagyis a főszezonban nyitott meg újra.

Június 10. és július 10. között az ország mintegy 1500 turistát fogadott a helyi bevándorlási hivatal adatai szerint, ami kilencvenöt százalékkal (!) kevesebb, mint a 2019-es év ugyanezen időszakában.

Nincs kedvük karanténozni

Bár Japán újra elérhető, az országba jelenleg csupán szervezett csoportok látogathatnak,

egyénileg nem engedik kóricálni a szabadidős turistákat.

Sok nyugatról érkező viszont a spontaneitást részesíti előnyben, és nem szeret szigorú útvonaltervet követni. Ez pedig az egyik döntő faktornak mondható. "Nincs szükségünk arra, hogy bébiszitterkedjenek velünk" – mondja Melissa Musiker, egy New York-i PR-szakember, aki korábban rendszeresen utazott Japánba. Musiker és férje azt tervezték, hogy 2022-ben ismét elrepülnek a szigetre, ám amikor meghallották, hogy a határnyitás milyen korlátozásokkal jár, inkább lemondtak róla és Japán helyett Dél-Koreát választották. "Nem akarunk karanténba kerülni. Ez volt a legfontosabb tényező " – mondja Musiker.

A félig nyitott az nem nyitott

Japán nem teljesen nyitott politikája nem csupán a vízumokra vonatkozik. Az országban még mindig rengeteg helyen vannak érvényben maszkviselésre vonatkozó szabályok, plusz ugye érkezéskor kötelező karantént írnak elő.

Nem csoda, hogy ezek után viszonylag kevesen vágynak a felkelő nap országába.

Egy előfizetéssel működő privát foglalási platform, az Arry társalapítója szerint a járvány előtt a felhasználók közül legtöbben a környékbeli országokból érkeztek Japánba például egy spontán hosszú hétvégére, hogy aztán az Arry segítségével asztalt foglaljanak Tokió legfelkapottabb éttermeiben. 2020-tól viszont az elmaradások miatt szünetelnie kellett a cégnek. Katie Tam társalapító most azt mondja, nem sejtették, hogy ilyen sokáig fog tartani a rövid távúnak hitt leállás. "Az a kevés tagunk, aki újra felvette velünk a kapcsolatot, leginkább az üzleti utazási vízummal rendelkezők köréből kerül ki. Jelenleg ez az egyetlen módja annak, hogy a nem japán állampolgárok egyénileg bejussanak az országba. Jó néhányan ki is használják a tömeg hiányát: olyan éttermekben tudnak asztalhoz jutni, ahová korábban nem sikerült foglalniuk" – meséli Katie Tam.

Akadnak azért jó hírek is. A kihívások ellenére Japán számos étterme jól teljesít. "Sok étterem, amellyel együttműködünk, stabil helyi ügyfélkörrel rendelkezik" – mondja Tam. Ez azt jelenti, hogy ezek a népszerű helyek továbbra is működni fognak, amikor a külföldi turisták majd "rendesen" visszatérnek.

A bevándorlási hivatal tájékoztatása szerint a japán turizmus két legnagyobb piaca jelenleg Thaiföld és Dél-Korea. De a "legnagyobb" ebben az esetben nyugodtan idézőjelbe tehető, merthogy június óta mindkét országból mindössze négyszázan érkeztek Japánba. Az Egyesült Államokból pedig csak százötvenen.

A Kína-hatás

2019-ben Japán legnagyobb turisztikai piaca a szomszédos Kína volt, ahonnan évente 9,25 millióan jöttek át. Mostanság viszont Kína teljesen elzárkózik a világtól: az állampolgárokra és a külföldiekre vonatkozóan még mindig szigorú karanténprotokollt alkalmaz, ami a turizmus leállását eredményezi.

Nem Japán az egyetlen ország, amely jelentős veszteséget szenvedett a kínaiak hiánya miatt. Ausztrália, Thaiföld, Szingapúr és Dél-Korea, mind-mind hatalmas bevételkieséssel számolhat a több mint egymilliárd potenciális turista otthonmaradásával.

Várakozó álláspont

Jó esély van rá, hogy amint Japán teljes mértékben megnyitja kapuit az egyénileg érkező turisták előtt, akkor a kínaiak is menni akarnak majd.

Létezik a "bosszúutazás" kifejezés, amivel azokat jellemzik, akik a Covid alatt félretették a pénzüket, és most egy nagy utazásra szeretnék elkölteni. Japán pedig igencsak népszerű ezen a kívánságlistán.

Elégedettséggel tölt el, amikor eljutunk egy eldugott, kevesek által ismert városba, majd rájövünk, micsoda rejtett gyönyszemre bukkantunk. Ennek inverzeként kevés kiábrándítóbb dolog létezik annál, mint bedőlni a nagy felhajtásnak, elutazni egy divatos városba és csalódni.

(Forrás: CNN, fotók: Unsplash)

 

japán | beutazás | karantén | maszk | utazás

FOLYTASD EZZEL

Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod

10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod

Rendeld meg a Roadster magazin 14. számát!

Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom