Close
Komoly díjat kapott egy magyar kreatívcég egy ginnek tervezett arculatért

Komoly díjat kapott egy magyar kreatívcég egy ginnek tervezett arculatért

Brand and Communication kategóriában nyert Red Dotot az Opera Gin Budapest csomagolása, melyet a Graphasel Design Studio tervezett. 

Ezzel a független magyar kreatívcég két egymást követő évben is Red Dot-díjazott lett, hiszen tavaly a Dubicz Borászatnak tervezett címkéjükért kaptak elismerést.

Idén mutatkozott be a nagyközönségnek az Első Magyar Gin Manufaktúra. Opera Gin Budapest néven forgalomba hozott London Dry típusú kézműves ginjük sikerét nem kis részben az egyedi megjelenésüknek köszönhetik, ami a Graphasel Design Studio munkája.

Az Opera Gin a neoreneszánsz stílusú Magyar Állami Operaházról kapta a nevét, mely Budapest egyik ékköve az Andrássy úton. A ginfőzdét alapító Dámosy Bálint családja több generáció óta él az Operaház közvetlen szomszédságában. Az épületre néző konyhájukban végezték az első próbafőzéseket is. Az ikonikus épülethez való kötődés, valamint a gin ízvilágát adó tizenegy fűszer gazdagsága indokolta az alkotók tudatos döntését, hogy szakítottak a minimáldizájn alapelveivel, és nem féltek a kézműves ginkultúra műfajára egyébként is jellemző túldíszítettségtől.

A címke fő motívumai három forrásból érkeznek, és sokszor a direkt megjelenítésen túl másodlagos jelentéstartalommal is bírnak. A márka eredettörténetét az Operaház egyes részletei, így például a világszerte ismert Szfinx szobor és a homlokzat egyéb díszítőelemei, a vízköpő és a korlátsor képviselik. Ezt egészítik ki a kisföldalatti vonalának motívumai, a Zsolnay-féle csempék és a megállót jelző tábla képe. Harmadik irányként a ginkovács legfontosabb eszköze, a szeszfőző, egyfajta lélekmelegítő gépezetként jelenik meg a címkén. Ugyanakkor a szeszfőző tornyai az Operaház orgonáiként is értelmezhetők a grafikán, attól függően, hogy a szemlélő tekintete a címke melyik tematikus területéről téved rá. A lepárló felszálló ágának kerek betekintő ablakai a fuvolák hanglyukaival azonos elrendezésűek, a Szfinx valójában borókaágat morzsol, a vízköpőfej pedig a főző kivezetőnyílását idézi. Ezek a kettős jelentéstartalmú motívumok erősítik a grafika integritását.

A Graphasel artdirektora, Ördögh László, és vezető tervezője, Szőke Péter virtuóz módon hozták egy tető alá a neobarokk, a szecessziós, a klasszicista, illetve az art nouveau, valamint a steampunk stílusjegyeit.

A Graphasel Design Studio egy baráti szövetségből jött létre a Magyar Képzőművészeti Egyetemen 2003-ban. Az alapító Ördögh László és Drozsnyik Dávid mellett Szőke Péter is az alaptagok között volt, de ma már tizennégyen dolgoznak a csapatban.

A Red Dot Award hatvanöt éves múltra tekint vissza, és a legrangosabb szakmai díjnak számít. Olyan cégek pályáztak ezért az elismerésért, mint az Apple és a Ferrari. Idén 8697 induló közül választotta ki a 24 tagú nemzetközi zsűri a tizenhét kategória legjobbjait.

Ez is érdekelhet:

Megjelent a legújabb Roadster magazin!
Ismét egy magazin azoknak, akik szerint nem arra születtünk, hogy a négy fal között üljünk, akik szerint az élet olyasmi, amit nagykanállal kell fogyasztani és amiből sosem lehet elég. 170 oldalnyi friss, színes és energiával teli kontent felfedezőknek, kalandoroknak, inspirációt keresőknek mindarról, ami miatt érdemes nekivágni a világnak. Ha velünk tartanál ezen az utazáson, ezen a linken megrendelheted a magazint.
Close

Iratkozz fel a hírlevelünkre!

Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom