Mint mondják, tudják, hogy ez ijesztő lehet, de valójában senki nem látja körülöttük, hogy mennyit nyomnak, mert nincs kijelző, és a folyamat teljesen névtelen.
Azokat, akik az aucklandi nemzetközi repülőtérről indulnak az Air New Zealand járataival június 1. és július 2. között, megkérik, hogy álljanak rá a mérlegre a kapu előtt. Az utasoknak nem kötelező vállalniuk az adatgyűjtést, de mint a légitársaság mondja, ezzel hozzájárulhatnak a biztonságos és hatékony repüléshez.
Jelenleg a légitársaságok ugyanis becsült tömeg alapján határozzák meg, hogy mekkora az utasok összsúlya: utasonként 88 kilót számolnak, vagy férfiakra 93, nőkre 75 kilót.
Ebből is látszik, hogy a légitársaságok óvatosságból inkább túlbecsülik, hogy mekkora súlyt kell szállítania a repülőnek, ami lehet, hogy biztonságos, környezetvédelmi szempontból azonban nem biztos, hogy optimális. Az Air New Zealand ezért időnként szeretné valóságpróbának alávetni a számait, ahogyan ezt például 2021-ben egyes belföldi útvonalakon tette.
Ha kiderül, hogy átlagosan kisebb az utasok súlya a számoltnál, akkor akár az is lehet, hogy kevesebb üzemanyagot töltenek a gépbe. A szakértők szerint a légitársaságok jelenleg körülbelül egy százalékkal több üzemanyagot tankolnak, mint amennyire valóban szükség van, a többlet szállítása során pedig akár fél százalékkal több üzemanyagot égetnek el.
Az Air New Zealand hamarosan egy másik újítást is bevezet a gépein.
(Forrás: Euronews, képek: Getty Images)
mérés | Air New Zealand | uj-zeland | súly | auckland
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!