Mint mondják, tudják, hogy ez ijesztő lehet, de valójában senki nem látja körülöttük, hogy mennyit nyomnak, mert nincs kijelző, és a folyamat teljesen névtelen.
Azokat, akik az aucklandi nemzetközi repülőtérről indulnak az Air New Zealand járataival június 1. és július 2. között, megkérik, hogy álljanak rá a mérlegre a kapu előtt. Az utasoknak nem kötelező vállalniuk az adatgyűjtést, de mint a légitársaság mondja, ezzel hozzájárulhatnak a biztonságos és hatékony repüléshez.
Jelenleg a légitársaságok ugyanis becsült tömeg alapján határozzák meg, hogy mekkora az utasok összsúlya: utasonként 88 kilót számolnak, vagy férfiakra 93, nőkre 75 kilót.
Ebből is látszik, hogy a légitársaságok óvatosságból inkább túlbecsülik, hogy mekkora súlyt kell szállítania a repülőnek, ami lehet, hogy biztonságos, környezetvédelmi szempontból azonban nem biztos, hogy optimális. Az Air New Zealand ezért időnként szeretné valóságpróbának alávetni a számait, ahogyan ezt például 2021-ben egyes belföldi útvonalakon tette.
Ha kiderül, hogy átlagosan kisebb az utasok súlya a számoltnál, akkor akár az is lehet, hogy kevesebb üzemanyagot töltenek a gépbe. A szakértők szerint a légitársaságok jelenleg körülbelül egy százalékkal több üzemanyagot tankolnak, mint amennyire valóban szükség van, a többlet szállítása során pedig akár fél százalékkal több üzemanyagot égetnek el.
Az Air New Zealand hamarosan egy másik újítást is bevezet a gépein.
(Forrás: Euronews, képek: Getty Images)
auckland | mérés | súly | uj-zeland | Air New Zealand
A modern luxus nyomában a Range Roverrel
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!