Az Eurocontrol összesítette, hogyan változott az Ukrajnával szomszédos országok légiforgalma február és március közepe között, vagyis a háború hatására.
Példaként Litvániát és Magyarországot emelték ki. A balti országon például naponta kétszáz repülővel kevesebb halad át, ami az átmenő forgalom negyvenhat százaléka. A csökkenés több mint fele (naponta körülbelül száztíz járat mínuszban) annak tudható be, hogy leálltak az elsősorban Németországból, Franciaországból és az Egyesült Királyságból Oroszországba közlekedő járatok. Ezért kevesebb a repülő többek között Lengyelország és Lettország felett is.
Ugyanakkor naponta tizennyolccal több gép ejti útba az országot Törökországból Oroszországba tartva vagy vissza, kikerülve a fehérorosz légteret. Huszonöttel kevesebb repülő érkezik viszont az északkelet-ázsiai viszonylatokon és hússzal kevesebb a dél- és délkelet-ázsiaiakon, miután az Oroszországba tartó nem európai gépek Észtországban és Lettországban folytatják az útjukat.
Eközben Magyarország forgalma egyértelműen megnőtt,
a légterünkön huszonkilenc százalékkal, vagyis naponta kétszázkilencvennel több gép repül át, mint korábban.
A növekedés nagy része (napi száz gép) annak köszönhető, hogy az Ázsiába és a Közel-Keletre közlekedő járatok a korábbinál délebbre haladnak, de szintén megszaporodott a romániai járatok száma, ami napi hetven gépet jelent pluszban. Emellett a már említett, török-orosz útvonalak is ott mennek át, valamint több skandináv és balti járat is erre kerüli Ukrajnát.
Ha már a Baltikumnál tartunk, akkor érdemes megismerkednünk ezzel az új túraútvonallal, és Európa legzöldebb városával.
(Forrás: Eurocontrol, képek: Getty Images, Unsplash)
háború | járatok | ukrajna | litvánia | oroszország | légtér
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!