Nagyon úgy tűnik, hogy a Mercedesnél komolyan gondolják az elektromos autózást, egyre több új modellt mutatnak be, és ezúttal az üzleti autók kategóriájában villantottak.
A Mercedes már 2018-ban, az EQC bemutatásával letette a névjegyét az elektromos autók között, méghozzá a manapság legnépszerűbbnek számító szabadidő-autók kategóriájában. A stuttgarti márka az eltelt idő alatt folyamatosan bővítette elektromos autóinak kínálatát, például a kompakt méretű EQA-val és a hétüléses EQB-vel.
Míg a felsorolt modellek többnyire belsőégésű motorral is kapható autók elektromos hajtásúra alakított változatai, addig a Mercedes elkészült az első eleve elektromosnak fejlesztett típusokkal is. Nagy előnyük, hogy az akkumulátort eleve a padló részének szánják, és
a kompakt elektromos hajtás mellett szokatlanul tágas lehet a belső tér.
Az új generációs elektromos autók első képviselője volt az idén tavasszal leleplezett EQS, amely a nevével is sejteti, hogy a villanyautók S osztályának szánják, és a Mercedes egyáltalán nem lassított, hiszen néhány hónappal később bemutatta az egy kategóriával kisebb testvérét, ami
az üzleti autók, vagyis az E osztály kategóriájában készül sikert aratni.
Az alapoktól elektromosnak tervezett autók sajátosságaként az EQE is jellegzetesen áramvonalas karosszériát kapott, 4,95 méteres hossza ugyan csak néhány centivel nagyobb az E osztályénál, de a 3,12 méteres tengelytávja 18 centivel nőtte túl a hagyományos testvérének hasonló adatát, ezzel
a luxusautókhoz mérető térkínálatot nyújt.
Az EQS után ez a modell is megkapta a Mercedes digitális újdonságát,
a Hyperscreen névre keresztelt óriási képernyőt, amely a teljes műszerfalat elfoglalja. A látványos panel alatt valójában három nagyfelbontású képernyő található, még a jobb első utas elé is került egy, ahol menet közben is lehet filmet nézni vagy internetezni.
A Mercedes elsőként a legnépszerűbbnek ígérkező változatot vezeti be,
az EQE 350-est, amelynek a villanymotorja 292 lóerőre képes, és a 90 kilowattórás akkumulátor egy feltöltésével 545-660 kilométert lehet megtenni. Később nagyobb teljesítményű, összkerékhajtásos változatok is érkeznek, akár 680 lóerős AMG-modell is.
A nyújtott tengelytáv egyetlen hátránya, hogy a csomagoknak valamivel kevesebb hely jut, de ezért kárpótolhat a bőséges hátsó lábtér,
a légrugózással és hátsókerék-kormányzással kezes és kényelmes lesz az EQE.
Még ezzel sem teljes a Mercedes villanyautó-kínálata, hiszen hamarosan érkezik az EQE és az EQS SUV-változata is.
Jövőbemutató
A Mercedes most így képzeli a jövő autóját, de a nyolcvanas évek elején még egészen másként nézett ki egy futurisztikus prototípus, ezt mutatja meg az Auto 2000. Nemrég az Audi is előállt a saját jövőképével, az önvezető utazóautó koncepcióját Grandsphere Concept néven leplezték le.
mercedes-benz | üzleti autó | nagy sztori | elektromos autó | mercedes | mercedes-benz eqe
Otthonos minimalizmus, avagy egy stílusos családi ház Szombathelyen
5 lélegzetelállító túraútvonal Európában, amin egyszer az életben végig kell menni

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!