Close
Kis lépések is igazoltan csökkentik az otthoni és a munkahelyi stresszt

Kis lépések is igazoltan csökkentik az otthoni és a munkahelyi stresszt

A Covid és a bizonytalanság okán folyamatosan emelkedik a stressz-szintünk, ráadásul a romló járványadatok és a végeláthatatlannak tűnő korlátozások csak fokozzák ezt. A stressz az életünk része, aggódni tehát csak akkor szükséges, ha nem vagyunk képesek kezelni, hiszen ez kihatással lehet a testi és lelki egészségünkre.

A stresszre adott fiziológiai választ valószínűleg már mindenki megtapasztalta: a szív hevesebben ver, a légzés felgyorsul, az izmok megfeszülnek, melynek eredményeként nehezebben vagyunk képesek helyes döntéseket hozni.

Az állandósult stressz azonban komolyabb tüneteket is kiválthat: fejfájáshoz, alvászavarhoz, emésztési problémákhoz vezethet.

A szorongás koncentrálási problémákat is okozhat, ami csökkentheti a munkahelyi teljesítményt. Vannak azonban olyan alaptechnikák, amelyek gyors segítséget nyújthatnak, amikor úgy érezzük, elönt bennünket a feszültség.

A Yale egyik tanulmánya kimutatta, hogy az egyenletes légzés az egyik leghatékonyabb módszer a stressz kezelésére. Belégzéskor gyorsul a pulzus, kilégzéskor pedig lassul, ezért stresszhelyzetben érdemes lassítani a belégzésen és a kilégzésen egyaránt.

Szintén befolyásolja a stressz-szintünket és a mentális jólétünket a rendszeres táplálkozás. A túlságosan nagy mennyiségű cukor bevitele és az alkohol csak fokozza a feszültséget. Ráadásul a stressz emésztési problémákat is okozhat, ezt pedig sok friss zöldség és gyümölcs fogyasztásával lehet ellensúlyozni.

Számos tanulmány igazolta a testmozgás előnyeit a testi és szellemi jólét szempontjából. A rendszeres sportolás még kezdőszinten is segít csökkenteni a szorongást azáltal, hogy felszabadítja az endorfint. Mindemellett elvonja a figyelmet azokról a negatív gondolatokról, amelyek tartósabb depresszióhoz vezethetnek.

Igaz ez a nevetésre is: aki sokat nevet, kevésbé fogékony a depresszióra és az álmatlanságra.

A tudósok azt is megállapították, hogy az alváshiány vagy az alvászavarok befolyásolják a neurotranszmitterek és a stresszhormonok szintjét, pusztítást okoznak az agyban, károsítják az idegrendszert, ami fokozott stresszhez vagy szorongáshoz vezethet. Annak érdekében, hogy kiegyensúlyozottan aludjunk, érdemes csökkenteni a koffein- és alkoholfogyasztást, sötétítsünk a hálószobában és mellőzzük a számítógép vagy a televízió használatát az alvás előtti egy órában.

munkahelyi stressz észrevétlenül gyűrűzik be az életünkbe, gyakran már útközben azon aggódunk, milyen feladatok várnak ránk a nap folyamán, és ennek hogyan tudunk majd megfelelni. A stressz önmagában mentálisan és fizikálisan is befolyásolja az életminőséget, de az Egészségügyi Világszervezet szerint szív- és érrendszeri megbetegedésekhez is vezethet. Számos módszert kidolgoztak már a hozzáértők a stresszcsökkentésre és a vérnyomás helyreállítására, de mind közül ez tűnik az egyik legjobbnak.

(Fotók: Getty Images)

covid-19 | koronavírus | feszültség | pandémia | életmód

FOLYTASD EZZEL

Ezért vacsoráznak mindig ennyire későn Spanyolországban

Párizs főpolgármestere nagy port kavaró bejelentést tett: szerinte minden orosz részt vehetne az olimpián

Rendeld meg a Roadster magazin 10. számát!

Izgalmas, színes és gazdag. Ha három szóval kellene jellemeznünk legújabb, jubileumi kiadásunkat, akkor ezeket a szavakat választanánk. Miért mondjuk ezt? Mert megjártuk Kappadókiát, Valenciát és Kelet-Tirolt. Találkoztunk a háromszoros olimpiai bajnok Szilágyi Áronnal, a világ egyik legérdekesebb újságírójával, Malcolm Gladwell-lel, a provokatív, magyar származású fotóssal, Pol Kuruczzal, plusz összehoztunk az eddigi legvidámabb borítónkat, amivel Budapestet ünnepeljük. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
Instagram