Az eddigi legismertebb, hangsebességnél gyorsabban közlekedő utasszállítót, a Concorde-ot azért kellett parkolópályára állítani, mert a bevételek nem fedezték az üzemanyag-költségeket. Most a NASA kutatásokat folytat, hogy kiderítse, ma lenne-e potenciál a szuperszonikus légi közlekedésben.
Az űrügynökség kétszeres és négyszeres hangsebességgel közlekedő (ez tengerszinten 2470-4900 kilométer/órát jelent) gépeket modellezett. (Összehasonlításképp: a mai nagyobb utasszállító repülők nagyjából maximum kilencszáz kilométer/órás sebességgel, vagyis a hangsebesség körülbelül nyolcvan százalékával repülnek.)
Arra a következtetésre jutott, hogy a szuperszonikus utasforgalom mintegy ötven már meglévő, Atlanti- és Csendes-óceánon átívelő, nagy forgalmú útvonalon rendelkezik potenciállal,
figyelembe véve, hogy sok ország tiltja a hangsebességnél gyorsabb repülést a szárazföld felett.
A kutatás új szakaszára a NASA a Boeinget és a Northrop Grummant bízta meg, hogy feltárja a szuperszonikus légi közlekedés lehetőségeit, felvázolja a kockázatokat és a kihívásokat, és meghatározza a kétszeres hangsebesség feletti utazások megvalósításához szükséges technológiákat.
Ugyanakkor a NASA maga is fejleszt egy szuperszonikus gépet a Quesst misszió keretében X-59 néven, amely csökkenti a hangrobbanás zaját, így ha minden jól megy, a földről csak egy "halk puffanást" lehet majd hallani, amikor a repülő elhalad.
A kanadai Bombardier is bejelentkezett a világ leggyorsabb repülőjének címéért, ám emellett teljesen új szintre is emelnék az élményt, és ez a cég is azt ígéri, hogy kilencven perc alatt átszelhetjük vele az Atlanti-óceánt.
(Forrás: Travel Awaits, képek: Lockheed Martin/NASA)
repülés | hangsebesség | szuperszonikus | utasszállító | repülő
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!