Az eddigi legismertebb, hangsebességnél gyorsabban közlekedő utasszállítót, a Concorde-ot azért kellett parkolópályára állítani, mert a bevételek nem fedezték az üzemanyag-költségeket. Most a NASA kutatásokat folytat, hogy kiderítse, ma lenne-e potenciál a szuperszonikus légi közlekedésben.
Az űrügynökség kétszeres és négyszeres hangsebességgel közlekedő (ez tengerszinten 2470-4900 kilométer/órát jelent) gépeket modellezett. (Összehasonlításképp: a mai nagyobb utasszállító repülők nagyjából maximum kilencszáz kilométer/órás sebességgel, vagyis a hangsebesség körülbelül nyolcvan százalékával repülnek.)
Arra a következtetésre jutott, hogy a szuperszonikus utasforgalom mintegy ötven már meglévő, Atlanti- és Csendes-óceánon átívelő, nagy forgalmú útvonalon rendelkezik potenciállal,
figyelembe véve, hogy sok ország tiltja a hangsebességnél gyorsabb repülést a szárazföld felett.
A kutatás új szakaszára a NASA a Boeinget és a Northrop Grummant bízta meg, hogy feltárja a szuperszonikus légi közlekedés lehetőségeit, felvázolja a kockázatokat és a kihívásokat, és meghatározza a kétszeres hangsebesség feletti utazások megvalósításához szükséges technológiákat.
Ugyanakkor a NASA maga is fejleszt egy szuperszonikus gépet a Quesst misszió keretében X-59 néven, amely csökkenti a hangrobbanás zaját, így ha minden jól megy, a földről csak egy "halk puffanást" lehet majd hallani, amikor a repülő elhalad.
A kanadai Bombardier is bejelentkezett a világ leggyorsabb repülőjének címéért, ám emellett teljesen új szintre is emelnék az élményt, és ez a cég is azt ígéri, hogy kilencven perc alatt átszelhetjük vele az Atlanti-óceánt.
(Forrás: Travel Awaits, képek: Lockheed Martin/NASA)
utasszállító | útvonal | nasa | hangsebesség | kereskedelmi | szuperszonikus
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!