Az ember azt gondolná, hogy a szárazföld felett nagyobb biztonságban van.
Amióta az embernek sikerült a levegőbe emelkednie, a légiipar folyamatosan tanul az incidensekből és hibákból, hogy egyre biztonságosabbá tegye a közlekedést. Ezzel együtt is azt gondolhatja azonban az ember, hogy nagy szerep jut olyan külső tényezőknek, mint például a domborzati viszonyok. Például, amikor a gép szárazföld felett repül, közelebb van a repterekhez, ahová veszélyhelyzet esetén leszállhat.
Mint azonban Charlie Page pilóta a Points Guy oldalán elárulta, ennek nincs akkora jelentősége, mint azt gondolnánk, mert a legtöbb útvonalon másfél-két órán belül elérhető a legközelebbi reptér. Ráadásul az idők során levont tanulságok és a repülőgépek biztonságának javulása miatt
ma már az óceánokon való átkelés is ugyanolyan biztonságos, mint a szárazföld feletti repülés.
A repülésbiztonság lényege, hogy az ember felkészül a legrosszabb forgatókönyvre, de a lehető legjobb végkifejletet várja el. Így a pilóta mindig tudja, hogyan birkózzon meg a helyzettel akkor is, hogyha valami nem a tervek szerint alakul. Az üzemanyag jó példa erre.
A légitársaságok repüléstervező szoftvere néhány száz kilogramm pontossággal számolja ki, hogy mennyi üzemanyagra van szükség az adott utazáshoz. Azonban olykor az időjárás vagy a forgalmi helyzet miatt menet közben változhat az útvonal, az ilyen esetekre felkészülve pedig mindig van egy bizonyos mennyiségű extra, vagyis készenléti üzemanyag a gépben.
Tehát elvileg nem történhet meg, hogy például az Atlanti-óceán közepén teljesen elfogy a kerozin. Mint Page írja, hála a legrosszabb forgatókönyvre tervezett protokolloknak, az utasok biztonsága a legtöbb váratlan esemény során sem kerül veszélybe, és az óceán felett repülni nem kockázatosabb, mint a szárazföld felett.
Sokszor elhangzik, hogy a közutak kevésbé biztonságosak, mint a repülés, és vannak sofőrök, akik saját bevallásuk szerint is tesznek ezért. Ugyanakkor az idei megnövekedett utasforgalom már egyes repterek biztonságát is veszélyezteti.
(Forrás: The Points Guy, képek: Unsplash)
pilóta | veszélyes | magyarázat | repülés | felett
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!