A Pininfarina neve is biztosítékot jelent arra, hogy az általuk kínált karóra lenyűgözően néz ki, de ha egy kétszáz éve alapított svájci óragyártóval fognak össze, még lélegzetelállítóbb lesz az eredmény.
Felsorolni is nehéz lenne, mennyi autót köszönhetünk a Pininfarinának. Az 1930-ban alapított olasz formatervező és karosszériagyártó stúdióból olyan ikonok kerültek ki, mint az Alfa Romeo Spider és a Ferrari Testarossa, de számtalan modellt terveztek a Fiat, a Lancia és a Peugeot számára is, és a kisebb szériás különlegességeket, főleg kupékat és kabriókat a saját üzemeik egyikében gyártották.
A Pininfarina által tervezett stílusos autók büszkén viselhették az olasz dizájnstúdió jelvényét, de a nevet eddig nem sok típus vette fel. A néhány éve tulajdonost váltott Pininfarina azonban 2018-ban önálló autómárkává vált, és hamarosan bemutatta első saját modelljét, egy teljesen elektromos hajtású szupersportautót, amit
az alapító tiszteletére Battista névre kereszteltek.
A Battista gyönyörű karosszériája alatt a Bugattival nemrég összefogott horvát Rimac technikája dolgozik. A négy elektromotorja összesen 1900 lóerős teljesítményre és 2300 Nm nyomaték leadására képes, ezzel a Pininfarina újdonsága a legerősebb autónak számít, amit Olaszországban valaha építettek.
Két másodpercen belül gyorsul százra, és 349 km/h a végsebessége.
A 120 kilowattórás akkumulátor feltöltésével a Pininfarina Battista akár 500 kilométert is képes megtenni egy feltöltéssel, és a 80 százalékos töltöttség eléréséhez csak 25 percet kell várni. Nem lesz gyakori látvány az utakon, hiszen összesen
csak százötven példányt építenek belőle a Pininfarina üzemében,
és most bemutattak hozzá egy igazán különleges kiegészítőt.
Más autómárkákhoz hasonlóan már a Pininfarinának is van saját órája,
amit a svájci óragyártó Bovet 1822-vel közösen készítettek. A 199 éve alapított márka a 19. században kínai megrendelésre zsebórák készítésével szerzett nevet magának. Mégis, manapság nem olyan ismert, mint a Rolex, de még annyira sem, mint az Audemars Piguet vagy a Patek Philippe.
A Bovet 1822 évente összesen mindössze ezer órát készít,
és most ezek közé iratkozott fel a Battista Tourbillon is. A kristálytiszta zafírüveg hátlapján át jól látható szerkezet részletei a szuperautót idézik, a svájci márka történetében először alkalmaznak aszimmetrikus számlapot, a felhúzószerkezet továbbfejlesztésével pedig tíz napra növelték a járástartalékot.
A környezetvédelem jegyében nem aligátorbőrből, hanem gumiból készült az óra szíja. A Pininfarina alapításának kilencvenedik évfordulójára kilencven példányt gyártanak belőle arany, platina és titánium változatban, és bár az árát nem árulták el, az elektromos hajtású szuperautó kétmillió eurós alapára jól mutatja, kiknek is szánták ezt az órakülönlegességet.
(Képek: Getty Images, Pininfarina)
Autós karórák
Nem először fogott össze autógyártóval a Bovet 1822, hiszen az egyetlen példányban épült Rolls-Royce Boat Tail számára egy olyan órát terveztek, ami a műszerfalból kivehető, és karóraként hordható. A Porschénél már konfigurátorban lehet rendelni a márka dizájnstúdiója által tervezett karórát, a Bugatti pedig nemrég egy különleges okosórához adta a nevét.
bovet 1822 | battista tourbillon | pininfarina battista | pininfarina | óra | karóra
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!