Rengeteg látogatót vesztett Párizs egyik jelképe.
Elkészült a 2020-ra vonatkozó statisztika a Louvre-ról, amelyből kiderül, hogy a járványhelyzet miatt tavaly hetvenkét százalékkal csökkent a patinás intézmény látogatóinak száma a 2019-es évhez képest.
Mona Lisa otthonát 2020-ban mindössze 2,7 millióan keresték fel.
A rendkívül alacsonynak szám oka természetesen a Covid–19 és a miatta bevezetett korlátozások: a Louvre az év nagyobb részében zárva tartott.
Június végén megírtuk, hogy az újranyitást követően a szigorú szabályok értelmében a látogatóknak kötelező betartaniuk az egyméteres távolságot, ami azt jelenti, hogy onnantól kezdve nem tülekedtek az emberek a Mona Lisa előtt, tehát nem csupán másodperceket lehet eltölteni Leonardo kultikus művét nézve.
A koronavírus-fertőzés miatt kötelező maszkviselés ellenére a hazai közönség hűséges maradt a Louvre-hoz, amely változatos programokat kínált egész nyáron, családoknak, fiataloknak, és kifejezetten párizsi lakosoknak is. Miközben az elsősorban a jegybevételből gazdálkodó múzeum pénzügyi helyzete aggasztóvá vált nyár végén, a látogatók számára soha annyira nem volt ideális a Louvre gyűjteményeinek megtekintése, mint akkor, amikor is nem kellett a szokásos tömegtől és lökdösődéstől tartani a festmények előtt – írtuk augusztusban.
Ez is érdekelhet:
(Forrás: Reuters, fotók: Unsplash, Pixabay)
látogatottság | párizs | louvre | koronavírus | múzeum | visszaesett
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!