Az ember azt gondolná, hogy a szárazföld felett nagyobb biztonságban van.
Amióta az embernek sikerült a levegőbe emelkednie, a légiipar folyamatosan tanul az incidensekből és hibákból, hogy egyre biztonságosabbá tegye a közlekedést. Ezzel együtt is azt gondolhatja azonban az ember, hogy nagy szerep jut olyan külső tényezőknek, mint például a domborzati viszonyok. Például, amikor a gép szárazföld felett repül, közelebb van a repterekhez, ahová veszélyhelyzet esetén leszállhat.
Mint azonban Charlie Page pilóta a Points Guy oldalán elárulta, ennek nincs akkora jelentősége, mint azt gondolnánk, mert a legtöbb útvonalon másfél-két órán belül elérhető a legközelebbi reptér. Ráadásul az idők során levont tanulságok és a repülőgépek biztonságának javulása miatt
ma már az óceánokon való átkelés is ugyanolyan biztonságos, mint a szárazföld feletti repülés.
A repülésbiztonság lényege, hogy az ember felkészül a legrosszabb forgatókönyvre, de a lehető legjobb végkifejletet várja el. Így a pilóta mindig tudja, hogyan birkózzon meg a helyzettel akkor is, hogyha valami nem a tervek szerint alakul. Az üzemanyag jó példa erre.
A légitársaságok repüléstervező szoftvere néhány száz kilogramm pontossággal számolja ki, hogy mennyi üzemanyagra van szükség az adott utazáshoz. Azonban olykor az időjárás vagy a forgalmi helyzet miatt menet közben változhat az útvonal, az ilyen esetekre felkészülve pedig mindig van egy bizonyos mennyiségű extra, vagyis készenléti üzemanyag a gépben.
Tehát elvileg nem történhet meg, hogy például az Atlanti-óceán közepén teljesen elfogy a kerozin. Mint Page írja, hála a legrosszabb forgatókönyvre tervezett protokolloknak, az utasok biztonsága a legtöbb váratlan esemény során sem kerül veszélybe, és az óceán felett repülni nem kockázatosabb, mint a szárazföld felett.
Sokszor elhangzik, hogy a közutak kevésbé biztonságosak, mint a repülés, és vannak sofőrök, akik saját bevallásuk szerint is tesznek ezért. Ugyanakkor az idei megnövekedett utasforgalom már egyes repterek biztonságát is veszélyezteti.
(Forrás: The Points Guy, képek: Unsplash)
veszélyes | magyarázat | pilóta | repülés | utazás
Jön az a különleges fesztivál, amelyen minden ízében megélheted a Márton-napi hagyományokat
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!