Gyerekkel repülni nem mindig könnyű. Mindjárt igaz ez a tétel a megfelelő ülőhely és az indulás ideális idejének kiválasztásakor. Ebben segít egy tapasztalt légiutas-kísérő.
Rebecca Love, a Virgin Atlantic dolgozója elmagyarázta, hogy ilyen esetekben miért a hosszú lábterű hely, valamint az ablak melletti és a mosdók közelében lévő ülések a legjobbak.
– Ha még nagyon kicsik a gyerekek, érdemes "válaszfalas" helyet szerezni, és kérni egy mózeskosarat. Így sokkal jobban tudnak mozogni vagy aludni, mintha hagyományos ülésen próbálnák meg ezt. Az ablakos helyek pedig azért jók, mert a kilátás leköti a gyerekek figyelmét.
A nagyobb gyerekekkel érkező családoknak azt tanácsolja, hogy a mosdó közelében foglaljanak. Nekik ugyanis valószínűleg gyakrabban lesz szükségük a WC-re, így megspórolható a folytonos "őrült rohanás."
A kisbabás családoknak a nyugodt repülés érdekében érdemes elfelejteniük az éjszakai utazást. Ebben az esetben például nem fognak folyton azon kattogni, hogy a gyereksírás esetleg tönkreteszi a többi utas nyugodt alvását. Egy friss kutatás szerint a picik a legnagyobb valószínűséggel már huszonhét perc után sírni kezdenek a gépen – és ezt legalább tizenöt percig nem hagyják abba. A tanulmányt az Oxfordi Egyetem munkatársa, Dr. Tom Crawford készítette, aki mindezt négy kiváltó okkal magyarázta:
az álmossággal, az unalommal, az éhséggel és a zajjal.
Gyerekekkel utazáshoz érdemes elcsomagolni elegendő ételt és rágcsálnivalót vészhelyzet esetére, valamint szórakoztató eszközöket, például könyveket és játékokat is. Egyszer egy anyuka még ezeknél is többet tett, miután füldugókat és édességeket tartalmazó ajándékcsomagokat osztott ki utastársainak, amikor először repült a kisbabájával.
Azoknak az utasoknak, akik távol maradnának a gyerekektől, érdemes a Japan Airlines járatait böngészniük, mert azokon üléstérképet is adnak, ami megmutatja, hogy a gyerekes szülők hol foglaltak helyet a gépen.
A Corendon pedig első európai légitársaságként kínál gyermekmentes zónákat. A török tulajdonú légitársaság gépein csupán az Amszterdam és a karibi Curacao sziget közötti járatokon lesz ilyen opció, mindössze kilencvenhárom ülőhellyel.
Vannak dolgok a repüléssel és az utazással kapcsolatban, amelyeket természetesnek veszünk. Például ritkán gondolkodunk el rajta, miért a bal oldalon szállunk fel a repülőgépre. Most eláruljuk.
(Forrás: The Sun, fotók: Getty Images)
légiutas-kísérő | gyerek | tanácsok | repülés | repülő | utazás
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!