A repüléshez kapcsolódó munkaerőhiány újra és újra különböző aggodalmakat vet fel.
A kiszolgálás esetleges hiányosságai, a járattörlések és járatkésések mellett felmerül a biztonság kérdése is: hogy a túlterhelt személyzet, különös tekintettel a pilótákra, vajon megfelelően tud-e koncentrálni illetve figyelni. Mint Mark Searle, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) biztonsági igazgatója elmondta, a járvány alatt sok pilóta repült jóval kevesebbet a járatritkítások miatt, ami akár a gyakorlatukra is hatással lehetett.
Legutóbb ebben a témában az a hír járta be a sajtót, hogy két Air France-pilóta összeverekedett repülés közben, de az is előfordult, hogy majdnem átaludták a pilóták a célállomást. Még 2020 decemberében történt az az eset, melynek során egy Kongóból Párizsba tartó gépen üzemanyagszivárgást érzékeltek, ezért útvonalat módosítottak a pilóték, ugyanakkor nem tartották be az ilyenkor előírt protokollt, amelynek keretében a lehető leghamarabb le kellett volna állítani a hajtóművet és leszállni, különben az a veszély fenyeget, hogy lángra kap a gép.
De ezek az esetek vajon azt mutatják, hogy a covid általában is veszélyesebbé tette a repülést? Úgy tűnik, hogy nem. Az IATA adatai szerint
2022-ben mind 2020-hoz, mind a 2017 és 2021 közötti időszakhoz képest csökkent a balesetek száma valamint a balesetek és a halálos balesetek aránya is.
A szövetség azt is hozzáteszi, hogy a késések és járattörlések valamint a munkaerőhiány ellenére nem azonosított repülésbiztonsági problémákat idén nyáron. Mint Searle kifejtette, az iparág megértette, hogy példa nélküli helyzettel áll szemben, ami fokozott összpontosítást igényel. Így gyorsan kezelni tudták az olyan problémákat, mint a fáradtság, a mentális stressz, vagy a repülők hosszú ideig tartó leállása.
Az IATA kiterjedt útmutatást adott ki tagjainak a biztonsággal kapcsolatban, és mint Searle elmondja, az iparág ugyan kihívásokkal szembesült a repülés leállítása és újraindítása során, de válaszolt is ezekre a kihívásokra.
Aki mindezek ellenére szorongva ül fel a gépre, annak egy pilóta elárulja, hogyan győzheti le a félelmét, egy vlogger pedig szemléletesen illusztrálta azt, miért nem kell félni a turbulenciától.
(Forrás: Euronews, képek: Unsplash, Getty Images)
biztonság | pilóták | járvány | repülés
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!