Veszélyesebbé vált a repülés a járvány után?

A repüléshez kapcsolódó munkaerőhiány újra és újra különböző aggodalmakat vet fel.

A kiszolgálás esetleges hiányosságai, a járattörlések és járatkésések mellett felmerül a biztonság kérdése is: hogy a túlterhelt személyzet, különös tekintettel a pilótákra, vajon megfelelően tud-e koncentrálni illetve figyelni. Mint Mark Searle, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) biztonsági igazgatója elmondta, a járvány alatt sok pilóta repült jóval kevesebbet a járatritkítások miatt, ami akár a gyakorlatukra is hatással lehetett.

Legutóbb ebben a témában az a hír járta be a sajtót, hogy két Air France-pilóta összeverekedett repülés közben, de az is előfordult, hogy majdnem átaludták a pilóták a célállomást. Még 2020 decemberében történt az az eset, melynek során egy Kongóból Párizsba tartó gépen üzemanyagszivárgást érzékeltek, ezért útvonalat módosítottak a pilóték, ugyanakkor nem tartották be az ilyenkor előírt protokollt, amelynek keretében a lehető leghamarabb le kellett volna állítani a hajtóművet és leszállni, különben az a veszély fenyeget, hogy lángra kap a gép.

De ezek az esetek vajon azt mutatják, hogy a covid általában is veszélyesebbé tette a repülést? Úgy tűnik, hogy nem. Az IATA adatai szerint

2022-ben mind 2020-hoz, mind a 2017 és 2021 közötti időszakhoz képest csökkent a balesetek száma valamint a balesetek és a halálos balesetek aránya is.

A szövetség azt is hozzáteszi, hogy a késések és járattörlések valamint a munkaerőhiány ellenére nem azonosított repülésbiztonsági problémákat idén nyáron. Mint Searle kifejtette, az iparág megértette, hogy példa nélküli helyzettel áll szemben, ami fokozott összpontosítást igényel. Így gyorsan kezelni tudták az olyan problémákat, mint a fáradtság, a mentális stressz, vagy a repülők hosszú ideig tartó leállása.

Az IATA kiterjedt útmutatást adott ki tagjainak a biztonsággal kapcsolatban, és mint Searle elmondja, az iparág ugyan kihívásokkal szembesült a repülés leállítása és újraindítása során, de válaszolt is ezekre a kihívásokra.

Aki mindezek ellenére szorongva ül fel a gépre, annak egy pilóta elárulja, hogyan győzheti le a félelmét, egy vlogger pedig szemléletesen illusztrálta azt, miért nem kell félni a turbulenciától.

(Forrás: Euronews, képek: Unsplash, Getty Images)

biztonság | repülés | járvány | pilóták

FOLYTASD EZZEL

Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban

Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Rendeld meg a Roadster magazin 19. számát!

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom