Az ember azt gondolná, hogy a szárazföld felett nagyobb biztonságban van.
Amióta az embernek sikerült a levegőbe emelkednie, a légiipar folyamatosan tanul az incidensekből és hibákból, hogy egyre biztonságosabbá tegye a közlekedést. Ezzel együtt is azt gondolhatja azonban az ember, hogy nagy szerep jut olyan külső tényezőknek, mint például a domborzati viszonyok. Például, amikor a gép szárazföld felett repül, közelebb van a repterekhez, ahová veszélyhelyzet esetén leszállhat.
Mint azonban Charlie Page pilóta a Points Guy oldalán elárulta, ennek nincs akkora jelentősége, mint azt gondolnánk, mert a legtöbb útvonalon másfél-két órán belül elérhető a legközelebbi reptér. Ráadásul az idők során levont tanulságok és a repülőgépek biztonságának javulása miatt
ma már az óceánokon való átkelés is ugyanolyan biztonságos, mint a szárazföld feletti repülés.
A repülésbiztonság lényege, hogy az ember felkészül a legrosszabb forgatókönyvre, de a lehető legjobb végkifejletet várja el. Így a pilóta mindig tudja, hogyan birkózzon meg a helyzettel akkor is, hogyha valami nem a tervek szerint alakul. Az üzemanyag jó példa erre.
A légitársaságok repüléstervező szoftvere néhány száz kilogramm pontossággal számolja ki, hogy mennyi üzemanyagra van szükség az adott utazáshoz. Azonban olykor az időjárás vagy a forgalmi helyzet miatt menet közben változhat az útvonal, az ilyen esetekre felkészülve pedig mindig van egy bizonyos mennyiségű extra, vagyis készenléti üzemanyag a gépben.
Tehát elvileg nem történhet meg, hogy például az Atlanti-óceán közepén teljesen elfogy a kerozin. Mint Page írja, hála a legrosszabb forgatókönyvre tervezett protokolloknak, az utasok biztonsága a legtöbb váratlan esemény során sem kerül veszélybe, és az óceán felett repülni nem kockázatosabb, mint a szárazföld felett.
Sokszor elhangzik, hogy a közutak kevésbé biztonságosak, mint a repülés, és vannak sofőrök, akik saját bevallásuk szerint is tesznek ezért. Ugyanakkor az idei megnövekedett utasforgalom már egyes repterek biztonságát is veszélyezteti.
(Forrás: The Points Guy, képek: Unsplash)
fölött | óceán | repülés | pilóta | veszélyes | magyarázat
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!