Nem véletlen alszunk vízszintesen normális esetben, a turistaosztályon ez azonban lehetetlen. Akkor mi a megoldás, ha a lehető legpihentetőbb alvásra vágyunk egy hosszú repülőúton?
Ha jobban belegondolunk, az alvásnak számos aspektusa van, kezdve azzal, hogy milyen könnyen alszunk el – erre Justin Agustin fitneszszakértő mutatott egy bárhol alkalmazható katonai módszert –, a körülményeken át, mert nem mindegy, milyen a ruházatunk, van-e szemmaszk nálunk vagy fogyasztottunk-e kávét, alkoholt. Az utóbbival, a körülményekkel foglalkozik elsősorban Carla Jaspers profi ergonómus,
egy roppant gyakorlatias aspektusból: egyáltalán milyen pózban lehet normálisan aludni a turistaosztály szűkös ülésein?
Azzal kezdi, amit biztosan NE tegyünk: az előttünk lévő ülés tálcáját lehajtva, arra ráborulva aludni minden szempontból borzalmas. Elzsibbad a karunk, romlik a keringésünk, a tálca folyton a le akar törni, a bent ülők nem tudnak átmászni rajtunk, és még a gerincünk is természetellenesen meghajlik.
Aki szerelmese a módszernek, annak felfújható vagy memóriahabos párnát javasol, ami megoldja a legtöbb problémát ezzel a pózzal, kivéve az utastársak átmászását és a tálca leszakadásának rémképét.
Természetesen a legjobb a fekvő póz lenne, ahol kiegyenesedik a test, így nem éri túlzott terhelés a medencét vagy az alsó végtagokat. Mivel ez a turistaosztály ekhós szekér komfortját kínáló székein lehetetlen, a megoldás a lehető legjobban közelíteni ehhez: hátradönteni a háttámlát, amennyire lehetséges – persze nem ráborítva a mögöttünk ülőre az épp lehajtott tálcáján gőzölgő kávéját –, tenni egy kispárnát deréktámasznak a hátunk mögé, és jól jön a fejet és nyakat tartó profi alvópárna is. Szükség esetén egy összecsavart pulcsi is jól jöhet.
Szóba kerül még az egyéb „fegyverzet”: a szemmaszk, a zajszűrős fülhallgató, a fenti alacsonyabb hőmérsékletet ellensúlyozó puha takaró, és az is, hogy kinek éri meg a folyosó és kinek az ablak mellé ülnie – ez utóbbi azonban már szubjektív kérdés.
Egyéb praktikák és misztikumok
És ha mindez nem volna elég, vannak egyéb praktikus szempontok is, mint a megfelelő ülés kiválasztása: a szárnyak mellett például kisebb a turbulencia, és az utastársak sem mászkálnak folyamatosan át rajtunk, hogy vécére menjenek.
Ha esetleg eddig nem gondolkodtál el ezen, itt eláruljuk, miért vannak fehérre festve a repülőgépek, itt pedig azt, hogy miért a bal oldalon kell beszállni a gépbe.
(Fotók: Getty Images)
repülőgép | alvás | ergonómia | repülő
A kiberbiztonság téged is érint! Mit is jelent valójában?
Jön az a különleges fesztivál, amelyen minden ízében megélheted a Márton-napi hagyományokat
Az ősz önmagában is tud szép lenni, de a Roadster aktuális számával még szebbé és izgalmasabbá tehetjük. Mit találunk benne? Ellátogatunk Jerevánba, és megmutatjuk, mit érdemes csinálni Örményország fővárosában, és megnézzük közelről Athén jelenleg legizgalmasabb kerületét, Keramiekoszt. Találkozunk a világhírű képzőművésszel, Julie Mehretuval, kifaggatjuk, mit csinál Szabados Ági Debrecenben, megkóstoljuk, mit főzött ki az Arany Kaviár új séfje, motorozunk Erdélyben, jachtozunk az Adrián és egyéb hedonista kalandokban is részt veszünk, de nem soroljuk fel mindet. Ezen kívül elbeszélgetünk a bájos izraeli ékszertervezővel, Tal Adarral, találkozunk Zwack Sándorral, bejárjuk a Sauska tokaji főhadiszállását, és elbeszélgetünk napjaink egyik legnevesebb európai portréfotósával, Rob Hornstrával. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!