Próbálta védeni a környezetet az egyik legnagyobb európai reptér, ez lett belőle

A holland kormány még 2022-ben jelentette be, hogy a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében korlátozni szeretné a Schiphol repülőtéren megforduló járatok számát. Eszerint már 2023-ban az évi ötszázezerről 440 ezer járatra korlátozták volna a gépek számát, csökkentve ezzel a zajterhelést és a kibocsátást is.

Több légi közlekedési szervezet is felemelte azonban a hangját a tervezett lépés ellen, úgy vélte ugyanis, hogy az gazdasági károkat okoz. Akkor annyit finomítottak a terven, hogy 2024 áprilisától 460 ezerre redukálták volna a járatok számát éves szinten, és csak 2025-re érték volna el 440 ezret.

Az Európai Uniónak és az Egyesült Államoknak azonban még ez sem tetszett, a nyomásukra pedig a holland kormány az éves járatszám-csökkentésre vonatkozó tervét tavaly novemberben felfüggesztette.

Az újrakalibrálás szerint így 2024-ben 483 ezer járatra lesz kapacitás a Schipholon, ebből a nyári szezonban (március 31. és október 26. között) 293 ezer járat fordulhat meg ott, azzal a feltétellel, hogy a csúcsidőszakok terhelését enyhítik a légitársaságok. Mint közölték, az érintett légicégek beleegyeztek, hogy segítenek ebben.

A 2024-es nyári szezonban így a korábban tervezettnél 13 ezerrel több járat közlekedhet a Schipholon.

A KLM azt mondta, hogy a döntés lehetővé teszi, hogy folytassa a helyreállítást a járvány alatti rendkívül nehéz időszak után. Mint közölték, a stabil, kiszámítható működés létfontosságú az ügyfelek és az alkalmazottak számára, akik érthető módon ezt várják tőlük.

A repülőtér további tárgyalásokat folytat a légitársaságokkal, hogy felmérje, hogyan csökkenthető a járatok száma, különös tekintettel a reggeli csúcsidőszakra, amikor is óránként hatvannyolcról hatvanötre szeretnék redukálni a gépek számát. A téli szezonról (2024. október 27-től 2025. március 30-ig) 2024 folyamán később tárgyalnak majd.

A Schiphol egyébként a magánrepülőkre vonatkozóan is új intézkedéseket hozna, ha pedig oda vezetne az utunk, és sok időnk marad a járatindulásig, egy pillanatig sem kell untakozunk.

(Forrás: BTN Europe, képek: Getty Images)

környezetvédelem | limit | járatszám | hollandia | Schiphol repülőtér

FOLYTASD EZZEL

Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban

Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Rendeld meg a Roadster magazin 19. számát!

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Mutatjuk mit csinálj Horvátországban, ha elered az eső!
Hirdetés