Hamarosan át kell gondolnia a terveit annak, aki magánrepülővel ugrana át Hollandiába.
A hírhedten forgalmas Schiphol repülőtér egy sor intézkedést javasol a légi forgalom csökkentésére, és egy csendesebb, tisztább és jobb rendszer kialakításására.
Reményeik szerint legkésőbb 2025-26-tól már nem indulhatnak innen és érkezhetnek ide magánrepülők, emellett éjfél és hajnali 5 óra között egyáltalán nem lesz forgalom, egészen reggel 6 óráig nem szállhatnak fel repülőgépek. Az éjszakai légiforgalom korlátozása évi tízezer éjszakai járattal jelentene kevesebbet, és az új kifutópálya terveit is elvetették.
De a Schiphol fókuszában elsősorban a magánrepülők állnak, mert azok utasonként aránytalanul nagy zajterheléssel és kibocsátással járnak:
a privát gépek akár tizennégyszer nagyobb szennyezést okoznak, mint a kereskedelmi repülők, és ötvenszer nagyobbat, mint a vonatok.
A Schipholról induló magángépek harminc-ötven százalékban olyan üdülőhelyekre tartanak, mint Ibiza, Cannes vagy Innsbruck, ahová rengeteg kereskedelmi repülő is indul Amszterdamból.
A reptér szerint a legnépszerűbb célállomásokra bőven rendelkezésre állnak menetrend szerinti járatok is.
A rendőrségi és mentőrepülők ugyanakkor az új rendszerben is ugyanúgy fel- és leszállhatnak majd, mint jelenleg.
A múlt hónapban a holland kormány bejelentette, hogy korlátozni szeretné a nemzetközi repülőforgalmat, hogy ezzel is csökkentse az ország szén-dioxid-kibocsátását. Ennek keretében a Schipolról induló járatok számát 500 ezerről 460 ezerre csökkentenék az idei téltől 2024 nyaráig. Több légitársaságok, köztük a KLM, a Delta és az EasyJet is visszautasította a javasolt korlátozást, és jogi eljárást indított a holland kormány ellen.
Belgium szintén szankcionálja a magánrepülőket, Franciaországban pedig a rövid távú járatokon van a fókusz.
(Forrás: CNN, képek: Getty Images)
magánrepülő | tilalom | SchipolHáromnapos kanyartúra négy ország érintésével a Júliai-Alpokban, egy igazán klassz túramotorral, a régió legszebb útjain
Amikor megérint a prémium autózás érzése – a Pappas Auto három évtizede hazánk élvonalában

Itt a nyár, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 12. száma. Mit találunk benne? Mutatunk pár remek helyet Sydneyben, egy helyi segítségével felfedezzük Torinót, kipróbáljuk milyen az egyik legújabb bringás trend, a gravelezés, és leteszteljük a Mazda CX 60-asát. Leülünk beszélgetni a Lissoni vezető építészével, bejárjuk az újjászületés előtt álló Gellértet, kifaggatunk egy portugál borászt, Daniel Niepoortot, és leültetünk egy asztalhoz öt izgalmas egyéniséget. Interjúzunk Alessanadro Gaultieri parfümkészítővel, akit a szakma legveszélyesebb orrának tartanak, ukulelézett nekünk Wolfgang Puck egyik közeli munkatársa, Tetsu Yahagi, és bejárjuk Ahn Tuan és társai legújabb, frissen megnyitott budapesti éttermeit. Kiderítjük, képes lehet-e a ChatGPT megírni a következő bestsellert, megnézünk közelről öt lélegzetelállító hotelt, és bemutatjuk a skandináv dizájn állócsillagait is. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!