Amikor a repülőgép leszállásra készül, a légiutas-kísérők mindig megkérik az ablaknál ülőket, hogy húzzák fel a sötétítőt. De miért olyan fontos, hogy ezt megtegyük?
Bár ez a lépés jelentéktelennek tűnik, mégis nagy segítség lehet vészhelyzet esetén. Ha például a leszállópályán tűz üt ki, füst van, fontos, hogy az utasok gyorsan meg tudják állapítani, melyik a legbiztonságosabb menekülési útvonal, és így mielőbb el tudják hagyni a gépet.
Szóval ez az aprónak tűnő előírás abban segít az utasoknak és a személyzetnek, hogy minél jobban tudjanak tájékozódni, ha bármilyen vészhelyzet lépne fel leszállás közben.
Fontos, hogy az utaskísérő és az utasok is minél pontosabban felmérhessék a térbeli helyzetet, hogy tudják, merre induljanak.
De van egy másik ok is: ha a repülőnek kényszerleszállást kell végrehajtania és utasokat kell kimenteni, szintén sokat segíthet, ha a mentőegységek belátnak az ablakon, és rögtön képet kapnak a benti helyzetről.
Ugyanakkor így az utasok gyorsabban hozzászoknak a kinti fényviszonyokhoz, ezt a célt szolgálja a fények lekapcsolása is.
Mindennek teljesen ellentmond az a koncepció, mely teljesen száműzné az ablakokat a gépekről. Úgyhogy addig érdemes ablak mellé ülnünk, amíg lehet, különösen influenzaszezonban.
(Forrás: Express, képek: Getty Images)
sötétítő | ablak | vészhelyzet | leszállás | landolás | repülő
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!