Szigorú szabályokat vezet be az induló repülőgépekre a high-tech városállam

Szingapúr azt tervezi, hogy 2026-tól előírja, hogy az országból induló minden járatnak legalább részben fenntartható üzemanyaggal (SAF) kell közlekednie.

Azt szeretnék, ha 2026-tól a felhasznált üzemanyagok legalább egy százaléka származna fenntartható forrásból, 2030-ra pedig ezt az arányt három-öt százalékra emelnék. A fenntartható üzemanyag készülhet szintetikus eljárással vagy természetes anyagokból, például használt étolajból vagy faforgácsból, de akár állati zsiradékból is. Az SAF jelenleg a repülőgép-üzemanyagok piacának 0,2 százalékát teszi ki, a tervek szerint 2050-re pedig hatvanöt százalékát adná.

Egyelőre viszont úgy tűnik, a gyártók és a légitársaságok elbeszélnek egymás mellett, mert míg előbbiek arra panaszkodnak, hogy nem tudják, hogy az általuk termelt üzemanyagot megvásárolják-e, addig a légitársaságok szerint nincs elegendő kínálat a megfelelő áron.

A SAF jelenleg akár ötször annyiba kerül, mint a hagyományos repülőgép-üzemanyag.

Szingapúr viszont a jegyek árának kordában tartására fix mértékű adót állapít meg, amely akkor is érvényben marad, ha az SAF költségei végül eltérnek az előrejelzésektől. A prémium osztályokon és a hosszabb távra utazóknak azonban magasabb díjat kell majd fizetniük.

A turistaosztályon utazóknak egy Bangkokba szóló jegy három szingapúri dollárral (körülbelül nyolcszáz forinttal) drágul, míg a Tokióba utazóknak hat (1600 forinttal), a Londonba utazóknak pedig tizenhat szingapúri dollárral (nagyjából 4300 forinttal) kell többet fizetniük.

Szingapúr egyébként már most jelentős petrolkémiai központként működik, ami alapot biztosít az SAF-termeléshez is. Környezetvédők azonban arra figyelmeztetnek, hogy a fenntarthatónak nevezett üzemanyagok nem feltétlenül és nem minden esetben környezetbarátabbak, mint hagyományos társaik, és általuk a repülés közbeni kibocsátás nem csökken.

Ennek az európai országnak szintén nagy zöld tervei vannak a repüléssel kapcsolatban.

(Forrás: Reuters, Flight Global, Seattle Times, képek: Getty Images)

szingapúr | járatok | repülés | sáf | üzemanyag

FOLYTASD EZZEL

Kávézót nyitnál? Vagy épp vendégházat? - formabontó képzésekkel vár a Laba és a Skvot

Menny és Föld között lebeg a templom, amelynek egyik „fala” maga is szikla

Rendeld meg a Roadster magazin 15. számát!

Nyakunkon a tavasz, és ami még jobb hír, itt a legújabb Roadster magazin is. Mit találunk benne? Találkozunk az amerikai képzőművésszel, Jim Denevannel, aki amellett, hogy land artban utazik, egy csodás rendezvényszervező céget is működtet, amely elképesztő helyeken szervez vacsorákat Kaliforniától kezdve Dél-Afrikán át Toszkánáig. Kifaggatjuk a kultikus Iditarod Trail Race kutyás szánhúzó verseny szervezőjét, a biennáléra készülő Nemes Márton festőművészt, megismerkedtünk a Friluftsliv filozófiával, Arnaud Montagard fotós révén megnézzük, milyen Amerika hátsó udvara, főzünk a 101 Bistróban, és a Totemism legújabb kollekcióját is szemügyre vesszük. ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom