Nemrég írtunk arról, hogy elkezdték építeni a közel-keleti vonalvárost, a 170 kilométer hosszú és mintegy fél kilométer magasra nyúló, de mindössze 200 méter széles Line-t. Most pedig műholdfelvételeket is láthatunk a munkálatokról.
Ez pedig a Soar Earth nevű ausztrál cégnek köszönhető, amelynek feltűnt, hogy a neten nem találhatók nagy felbontású műholdképek a területről, ezért a saját kezébe vette az irányítást, és egy kínai valamint egy szingapúri céget kért meg, hogy fotózza le az építkezéseket alacsony, Föld körüli pályáról.
A felvételeken 425 munkagépet számoltak össze magán a Line-on, és több mint 650 járművet a több mint öt négyzetkilométeres táborban, amelyet munkásoknak építettek. A bázison úszómedence, futballpálya és krikettpálya is van, valamint saját napelemes farmmal rendelkezik.
A tábor a kék pontokkal jelölt építőipari járművek között helyezkedik el, a zölddel árnyékolt tárgyak pedig a napelemek. A sárgával kiemelt terület a Line, a piros pontok rajta a markológépek, amelyek a földet a lila területekre mozgatják.
A Soar Earth által készített elemzés szerint már 26 millió köbméter földet ástak ki, aminek térfogata hetvennyolcszorosa a világ legmagasabb épületének, a Burdzs Kalifának.
A város tervezett 170 kilométeres hosszának egyelőre körülbelül a felén, és a teljes területének a negyedén folynak építkezések, a képen látható szakasz szélessége nagyjából hetven és százötven méter között van. Az árnyékokból arra lehet következtetni, hogy mintegy húsz méter mélyre ástak le (Egy ötszáz méter magas épület alapozásához általában legalább hatvan méter mélyre le kell ásni).
A város építését hatalmas viták övezik egyrészt az emberi jogi visszaélések, amelyek az ott élő törzs kilakoltatása során felvetődtek, másrészt a környezetvédelmi aggályok miatt.
Mint Amir Farhand, a Soar Earth vezérigazgatója és alapítója megjegyzi: „A projekt minden részében hatalmas terraformálás folyik, és van, ami örökre megváltoztatja a környezetet. A kérdés az, hogy nem vágták-e túl nagy fába a fejszét."
A Line-t is magában foglaló Neom projekt keretében többek között egy síközpont is épül a sivatagba, emellett a rijádi repteret is kibővítik.
(Forrás és képek: MIT Technology Review)
képek | szaud-arábia | The Line | műhold | építkezés
Hét dolog, amit ki kell próbálnod a legszebb horvát nemzeti parkban
Nagyvárosi kalandor a Volvótól

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!