Nemrég írtunk arról, hogy elkezdték építeni a közel-keleti vonalvárost, a 170 kilométer hosszú és mintegy fél kilométer magasra nyúló, de mindössze 200 méter széles Line-t. Most pedig műholdfelvételeket is láthatunk a munkálatokról.
Ez pedig a Soar Earth nevű ausztrál cégnek köszönhető, amelynek feltűnt, hogy a neten nem találhatók nagy felbontású műholdképek a területről, ezért a saját kezébe vette az irányítást, és egy kínai valamint egy szingapúri céget kért meg, hogy fotózza le az építkezéseket alacsony, Föld körüli pályáról.
A felvételeken 425 munkagépet számoltak össze magán a Line-on, és több mint 650 járművet a több mint öt négyzetkilométeres táborban, amelyet munkásoknak építettek. A bázison úszómedence, futballpálya és krikettpálya is van, valamint saját napelemes farmmal rendelkezik.
A tábor a kék pontokkal jelölt építőipari járművek között helyezkedik el, a zölddel árnyékolt tárgyak pedig a napelemek. A sárgával kiemelt terület a Line, a piros pontok rajta a markológépek, amelyek a földet a lila területekre mozgatják.
A Soar Earth által készített elemzés szerint már 26 millió köbméter földet ástak ki, aminek térfogata hetvennyolcszorosa a világ legmagasabb épületének, a Burdzs Kalifának.
A város tervezett 170 kilométeres hosszának egyelőre körülbelül a felén, és a teljes területének a negyedén folynak építkezések, a képen látható szakasz szélessége nagyjából hetven és százötven méter között van. Az árnyékokból arra lehet következtetni, hogy mintegy húsz méter mélyre ástak le (Egy ötszáz méter magas épület alapozásához általában legalább hatvan méter mélyre le kell ásni).
A város építését hatalmas viták övezik egyrészt az emberi jogi visszaélések, amelyek az ott élő törzs kilakoltatása során felvetődtek, másrészt a környezetvédelmi aggályok miatt.
Mint Amir Farhand, a Soar Earth vezérigazgatója és alapítója megjegyzi: „A projekt minden részében hatalmas terraformálás folyik, és van, ami örökre megváltoztatja a környezetet. A kérdés az, hogy nem vágták-e túl nagy fába a fejszét."
A Line-t is magában foglaló Neom projekt keretében többek között egy síközpont is épül a sivatagba, emellett a rijádi repteret is kibővítik.
(Forrás és képek: MIT Technology Review)
képek | építkezés | szaud-arábia | The Line | műhold
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!