Harminc év után először kap versenytársat az Eurostar.
Az Evolyn nevű vasúttársaság már meg is vásárolt tizenkét vonatot az Egyesült Királyság és a kontinentális Európa között tervezett szolgáltatásához, amelyet a tervek szerint 2025-ben indít el.
Jelenleg az Eurostar nagysebességű vonatai szelik át naponta többször az ötven kilométer hosszú Csatorna-alagutat, melyet a jelenlegi vasúti forgalom közel kétszeresére terveztek.
Londonból Párizsba alig több mint két óra alatt lehet eljutni a vonattal, de az Eurostar emellett sem tétlenkedik, a síszezonra például új útvonalat indít a francia Alpokba.
Tavaly az Eurostar és a francia, belga, holland és német közös tulajdonban álló Thalys létrehozta az Eurostar-csoportot, megszilárdítva ezzel Európa két legnagyobb nagysebességű vonatszolgáltatójának szövetségét.
Bár az Evolyn azt tervezi, hogy 2025-ben indítja el a szolgáltatást, az csak 2026-tól működik majd teljes kapacitással.
Hamarosan közvetlen vonat közlekedik majd Párizs és Berlin között,de az sem kizárt, hogy nagysebességű vonatok kapcsolják majd össze az Európai Unió össze fővárosát.
(Forrás: Travel and Leisure, képek: Getty Images)
Evolyn | vonat | london | csatorna-alagút | La Manche-csatorna | párizs
A modern luxus nyomában a Range Roverrel
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!