Idén már semmi nem tarthatja vissza az embereket.
Nemrég a légiközlekedés oldaláról boncolgattuk azt, hogy vajon fogunk-e még úgy utazni, mint a járvány előtt. Bár az ukrajnai háború átírhatja a terveket, jelenleg úgy tűnik, a vakációzni vágyók minden eddiginél nagyobb lendülettel vetik bele magukat az utazásszervezésbe.
Az American Express Travel épp a napokban tette közzé a 2022-es globális utazási trendekről szóló jelentését, amelyet online közvélemény-kutatás alapján állított össze. Eszerint az emberek nemcsak, hogy sokat akarnak utazni idén, de nincs ellenükre az sem, hogy több pénzt költsenek.
A válaszadók hetvennégy százaléka szeretne utazást foglalni 2022-ben még akkor is, ha később módosítania kell vagy le kell mondania azt, hatvankét százalék pedig legalább két, de akár négy kiruccanást is tervez idén. A megkérdezettek hetvenkét százaléka belföldi, hatvannégy százaléka pedig inkább külföldi vakáció miatt nyúlna a pénztárcájába.
Audrey Hendley, az American Express Travel elnöke három kulcsfontosságú tendenciát emelt ki az adatokból:
egyre többen vannak azok, akik többször szeretnének utazni, a foglalási időszakok meghosszabbodtak, és visszatérnek a külföldi utak.
Mint Handley hozzátette, február az American Express Travel "valaha látott legjobb hónapja" volt, de még 2021 negyedik negyedévében is huszonnégy százalékkal nőtt a globális foglalások száma 2019-hez képest. Mint mondta, egy éve ilyenkor még sokkal rövidebb foglalási időszakok voltak jellemzőek, most viszont az emberek már időben jóval előrébb is mernek tervezni. Januárban és februárban az utazóknak már negyvenhárom százaléka foglalt több mint harminc nappal előre, míg 2021 novemberét és decemberében ez az arány még csak harminc százalék volt.
Tavaly ilyenkor az amerikai utazóknak mindössze harminckilenc százaléka foglalt le nemzetközi utat, most már ez a szám hatvanegy százalék. Januárban a legtöbbjük London, Párizs, Miami, New York és Los Angeles felé vette az irányt, míg februárban szintén London és Párizs dominálta a listát, de közben Miami New York és Los Angeles mögé csúszott. Összehasonlításként: 2021-ben London még csak az ötödik legnépszerűbb úti cél volt New York, Los Angeles, Miami és Dallas után.
Hendley hozzátette, hogy nagy a kereslet a nyári utazások iránt is egészen őszig bezárólag, ezért reméli, hogy a pozitív tendencia folytatódni fog.
A részletes összefoglalóból emellett négy olyan trend is kibontakozni látszik, mely meghatározza az idei foglalásokat:
- Nagyobb figyelmet kap a társadalmi felelősségvállalás az utazás kapcsán: a válaszadók hetvennyolc százaléka szeretne pozitív hatást gyakorolni arra a közösségre, amelyet meglátogat.
- Felértékelődnek a családi utazások: hetvenkilenc százalék idén a családi utazást várja a legjobban
- A privát tér és a személyes szféra egyre fontosabbá válik a családi luxusutazások során. Az American Express felhasználói előszeretettel bérelnek magánrepülőket, magánszigeteket, nagy villákat, birtokokat, és magánszakácsot, a vitorlázáshoz privát legénységet igényelnek.
- Az utazók ötvenöt százaléka szeretné idén megvalósítani élete utazását. Az európaiak harmincöt százaléka szeretne így tenni, és a legtöbbjük Olaszországot célozná meg.
Korábban más szemszögből is vetettünk egy pillantást 2022 utazási trendjeire, és azt is megnéztük, milyen vágyálmokat hozott magával a járvány.
(Forrás: Travel Weekly, képek: Unsplash, Getty Images)
utazási | trendek | trend | 2022
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!