Csak papír és ceruza kell az utazási szorongás csökkentéséhez

Neked is görcsbe rándul a gyomrod, ha arra gondolsz, hogy nem tudsz elutazni az egy éve tervezgetett vakációdra? Van néhány stresszoldó megoldás, amivel még a kreativitás is felszínre hozható.

Az utazási szorongás egészen új oldalát ismerhettük meg az elmúlt egy évben.  Míg korábban azért éreztünk némi feszültséget, mert feledhetetlen vakációra készültünk, és szerettük volna, ha minden tökéletesen alakul, most az nyomaszt bennünket, hogy nem kelhetünk útra, hogy új élményekkel gazdagodjunk. A szakértők szerint azonban vannak módszerek, amelyekkel ezt a belső feszültséget csökkenthetjük, másrészről kiélhetjük kreativitásunkat is, így összességében véve csökken a stressz-szintünk és jobb lesz a közérzetünk.

Vezessünk naplót!

Dr. Pennebaker, a Harvard Health szakértője szerint a naplóírás segíthet a szorongás leküzdésében azáltal,

hogy kiírjuk magunkból a gondolatainkat és félelmeinket.

Már néhány hét tudatos naplóírással mély érzéseket hozhatunk felszínre, megtanulhatjuk érzelmeinket kifejezni, félelmeinket konkrétan megfogalmazni, hogy aztán a megoldásuk felé is lépéseket tehessünk majd.

Készítsünk bullet journal-t!

A bullet journal készítése szórakoztató és kreatív formája a klasszikus naplóírásnak, hiszen azon túl, hogy gondolatainkat papírra vethetjük, tervezhetünk is általa, a számunkra inspiráló képeket, idézeteket beleragaszthatjuk, a gondolatokat összekapcsolhatjuk, rajzokat társíthatunk hozzá, sőt, még akár a hangulatszintünket is vezethetjük benne heteken keresztül.

A végeredmény akár egy absztrakt művészeti alkotás is lehet, amelyből tucatnyi páratlan utazás megtervezhető majd a jövőben.

Skicceljünk!

Ha van nálunk egy jegyzetfüzet és egy ceruza, bárhol, bármikor papírra vethetjük azt, ami éppen inspirálóan hatott ránk. Nem kell grafikusnak lennünk ahhoz, hogy a padon ülve lerajzoljunk egy kutyát, vagy a Duna-parton sétálva megálljunk, míg skiccre vetünk egy hajót.

Ha pálcikaemberként sikerül csak ábrázolnunk egy képzeletbeli idegenvezetőt, ahogy éppen az Akropolisz történetéről mesél nekünk, legalább nevetünk egy jót saját magunkon és a rajztehetségünkön, hogy aztán hazaérve online idegenvezetés keretében valóban bejárjuk a vágyott műemléket.

Színezz!

A gyerekek nem véletlenül szeretnek órákon keresztül színezni: tökéletesen leköti a figyelmüket, és oldja az esetleges feszültségeiket is.

Jó hír, hogy ez a felnőtteknél is működik.

A könyvesboltokban megvásárolható stresszoldó felnőttszínezők között utazási tematikájú is akad, a színezés által olyan tájakat és épületeket is felfedezhetünk, amelyeket később akár személyesen is meglátogathatunk majd.

Kutatások igazolták, hogy az utazni vágyók nyolcvan százaléka már elkészítette a következő hat hónapra vonatkozó tervét. A szakemberek szerint ennek oka, hogy bár a pandémia gyakorlatilag lenullázta az utazások számát, az oltások egyre szélesebb körű terjedése ismét okot ad az optimizmusra. Itt összefoglaltunk mindent, amit az utazás jövőjét jelentő oltásútlevélről tudni kell.