A londoni World Travel Market közvéleménykutatása arra volt kíváncsi, mi befolyásolja a leginkább azt, hogy hová utaznak.
A kutatásban 210 turisztikai szakembernek és kétezer átlagfogyasztónak tették fel a kérdést, hogy mi kelti fel a leginkább az érdeklődésüket egy adott úti cél iránt. A legtöbben pedig, vagyis ötből négyen erre azt válaszolták, hogy az internet, a közösségi média és az influenszerek. A második leggyakoribb válasz szerint a család és a barátok számítanak az első számú forrásnak a következő helyszín kiválasztásakor, ez ötből három válaszadó esetében volt jellemző.
A harmadik helyre kerültek a hirdetések, melyeket a válaszadók mintegy fele említett, míg a megkérdezetteknek csak a harmada tájékozódik a tévéből vagy a rádióból. A futottak még kategóriában találjuk a megszokásokat, a nyomtatott médiumokat és a filmeket.
Míg az influenszerek ötből egy fiatal utazót befolyásolnak úti célja megválasztásában, ez a hatás a korral drámaian csökken.
A millenniumi generációra sokkal inkább hatással van az Instagram és a TikTok, mint az idősebbekre.
Bár a közösségi média hasznos információ- és inspirációforrás lehet, azért nem árt az óvatosság, nehogy úgy járjunk, mint ez a gyanútlan utazó.
(Forrás: Breaking Travel News, képek: Getty Images)
közösségi média | úti cél | utazási döntések | döntés
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!