A londoni World Travel Market közvéleménykutatása arra volt kíváncsi, mi befolyásolja a leginkább azt, hogy hová utaznak.
A kutatásban 210 turisztikai szakembernek és kétezer átlagfogyasztónak tették fel a kérdést, hogy mi kelti fel a leginkább az érdeklődésüket egy adott úti cél iránt. A legtöbben pedig, vagyis ötből négyen erre azt válaszolták, hogy az internet, a közösségi média és az influenszerek. A második leggyakoribb válasz szerint a család és a barátok számítanak az első számú forrásnak a következő helyszín kiválasztásakor, ez ötből három válaszadó esetében volt jellemző.
A harmadik helyre kerültek a hirdetések, melyeket a válaszadók mintegy fele említett, míg a megkérdezetteknek csak a harmada tájékozódik a tévéből vagy a rádióból. A futottak még kategóriában találjuk a megszokásokat, a nyomtatott médiumokat és a filmeket.
Míg az influenszerek ötből egy fiatal utazót befolyásolnak úti célja megválasztásában, ez a hatás a korral drámaian csökken.
A millenniumi generációra sokkal inkább hatással van az Instagram és a TikTok, mint az idősebbekre.
Bár a közösségi média hasznos információ- és inspirációforrás lehet, azért nem árt az óvatosság, nehogy úgy járjunk, mint ez a gyanútlan utazó.
(Forrás: Breaking Travel News, képek: Getty Images)
döntés | úti cél | utazási döntések | közösségi média
Merész kampánnyal robban be a Reebok új kollekciója
A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!