A lagúnák városa minden lehetséges eszközt bevet a tömeg ellen. Idén már belépőt kell fizetnie azoknak, akik szeretnék látni a reneszánsz csodát, ha pedig mindez nem lenne elég: a város korlátozza a turistacsoportok méretét is.
Júniustól a turisták maximum huszonöt fős csoportokban érkezhetnek, ami egy átlagos turistabusz befogadóképességének nagyjából a felét jelenti. Ez pedig nem minden, tilos lesz emellett az idegenvezetők körében népszerű, de rendkívül zavaró hangszórók használata is a városban és a közeli szigeteken.
Elisabetta Pesce, Velence biztonsági felelőse elmondta, hogy az intézkedéssel a látogatók haladását szeretnék segíteni, miközben a lakosokat is védenék a tusitaáradattól.
Velence sajátos helyzetét jól mutatja, hogy a legtöbb utazó csak egy félnapos városnézésre érkezik. 2022-ben harmincmillióan látogattak a városba, de csak 3,2 millióan éjszakáztak ott.
Ezért is vezetik be az öt eurós (körülbelül kétezer forintos) belépődíjat, amit azoknak kell fizetniük, akik nem töltik ott az éjszakát.
A velenceiek az elmúlt években többször tiltakoztak az idegenforgalom ellen, amely, mint mondják, rontja az életminőségüket, károsítja a környezetet és elüldözi a lakosokat. Míg a második világháború után még 175 ezre laktak Velencében, ma már csak 49 ezren élnek ott. Szeptemberben pedig az is kiderült, hogy a turistáknak fenntartott ágyak száma először haladta meg az itt lakókét: míg előbbiekből 49 693, utóbbiakból 49 304 volt.
2019-ben ugyan a súlyos áradások, 2020-ban pedig a Covid-járvány miatt ugyan újabb visszaesés következett be, tavaly nyáron azonban visszatértek a látogatók, a legforgalmasabb napokon átlagosan nyegyvenezren.
Nemrég még az is felvetődött, hogy a város veszélyeztetett világörökséggé válik, de végül ezt sikerült elkerülnie. Hogy megelőzzék a további erodálódást, kitiltották a nagy tengerjárókat a Giudecca csatornáról.
(Forrás: Guardian, képek: Getty Images)
maximum | csoport | turistacsoport | olaszország | utazás | létszám
Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva
–
Sulciová Silvia interjú
Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje
Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.
Megnézem, mert érdekel!