A spanyol szigetek után Amszerdam is végleg megelégelte a brit legénybúcsú-turizmust, és hónapokkal ezelőtt beharangozott kampánnyal célozza meg a fiatal brit férfiakat, hogy inkább maradjanak távol, ha csak azért mennének, hogy vaduljanak és kirúgjanak a hámból.
A múlt héten indult online kampány célkeresztjében a 18 és 35 év közötti brit turisták állnak, akik ha olyan kifejezésekre keresnek rá, mint “legénybúcsú Amszterdamban”, “olcsó szálloda Amszterdamban” vagy “kocsmázás Amszterdamban”, akkor egy videóba botlanak, amely a túl sok ital, a kábítószer vagy más, antiszociális viselkedésformák következményeire figyelmezteti őket.
Az egyik videóban például egy részeg fiatalembert tartóztatnak le, a kísérőszöveg pedig így szól:
Egy zűrös éjszaka Amszterdamban + lerészegedés = 140 eurós bírság (53 ezer forintos) + büntetett előélet = kevesebb lehetőség. Tehát Amszterdamba jönnél egy zűrös éjszakára? Maradj távol!
Egy másik videón egy eszméletlen férfi látható, akit mentőautóval visznek kórházba, a szöveg pedig a következő: Drogozás Amszterdamban + az önkontroll elvesztése = út a kórházba + maradandó egészségkárosodás = aggódó család. Szóval drogozni jönnél Amszterdamba? Maradj távol!
Mint a város alpolgármestere, Sofyan Mbarki közleményben írta, továbbra is szívesen látják a turistákat, kivéve, ha rosszul viselkednek és kellemetlenségeket okoznak. Mint hozzátette, Amszterdam már most is rengeteg intézkedést hoz a túlzott turizmus és az elfogadhatatlan viselkedés ellen, többet, mint más európai nagyvárosok. De úgy véli, még ennél is többet kell tenni a következő években, ha a várost élhetőként akarják megtartani.
Ezért az is elképzelhető, hogy a kampány az év későbbi szakaszában a belföldi és a más uniós országokból érkező látogatókra is kiterjedhet.
Ezzel párhuzamosan a hónapban elindul a “How to Amsterdam” kampány is, amely a már a városban tartózkodó turistákat célozza meg a közösségi médián és az utcai táblákon keresztül, ahol az ittasság, a zajkeltés, az utcai dílerektől való drogvásárlás elkerülésére és a nyilvános vizelés tilalmára figyelmeztetik az embereket.
Itt megnézheted, többek között milyen intézkedéseket hozott már a város, hogy megelőzze a tömeget.
(Forrás: CNN, képek: Getty Images, Unsplash)
kampány | hollandia | turisták | Amszterdam | britIstenekkel és hősökkel léphetünk be egy különleges univerzumba júniusban Budapesten
A kiváló borok és világhírű steakek hazája is megnyitja kapuit a távmunkások előtt

Itt a nyár, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 12. száma. Mit találunk benne? Mutatunk pár remek helyet Sydneyben, egy helyi segítségével felfedezzük Torinót, kipróbáljuk milyen az egyik legújabb bringás trend, a gravelezés, és leteszteljük a Mazda CX 60-asát. Leülünk beszélgetni a Lissoni vezető építészével, bejárjuk az újjászületés előtt álló Gellértet, kifaggatunk egy portugál borászt, Daniel Niepoortot, és leültetünk egy asztalhoz öt izgalmas egyéniséget. Interjúzunk Alessanadro Gaultieri parfümkészítővel, akit a szakma legveszélyesebb orrának tartanak, ukulelézett nekünk Wolfgang Puck egyik közeli munkatársa, Tetsu Yahagi, és bejárjuk Ahn Tuan és társai legújabb, frissen megnyitott budapesti éttermeit. Kiderítjük, képes lehet-e a ChatGPT megírni a következő bestsellert, megnézünk közelről öt lélegzetelállító hotelt, és bemutatjuk a skandináv dizájn állócsillagait is. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!