A magyarokat is utolérte a világtrend: egyre kevesebb fogy az egykor népszerű italból

Világszerte egyre gyakrabban hallani arról, hogy csökken az érdeklődés a borok iránt. A Hegyközségek Nemzeti Tanácsának (HNT) felméréséből pedig úgy tűnik, Magyarország is beállt a sorba.

A 2017-es és a 2023-as kutatások összevetéséből kiderül, hogy a borfogyasztók száma és a borfogyasztás mennyisége is jelentősen csökkent az utóbbi években Magyarországon. Ez elsősorban annak tudható be, hogy a szegényebbek és a középrétegek egyaránt kevesebbet vásárolnak, a legvagyonosabbak körében viszont nem látható visszaesés.

Ugyanakkor majdnem minden alkoholos ital forgalma visszaesett, csak az égetett szesz népszerűsége nőtt kissé.

A visszajelzések alapján a külföldi borok népszerűsége kissé emelkedett, főképp a fiatalok körében. A vörösbor-fogyasztás hét százalékkal csökkent, a rozé aránya viszont öt százalékkal nőtt, akárcsak a száraz és félszáraz boroké, amelyek a teljes fogyasztásnak ma már csaknem ötven százalékát teszik ki.

A harmincöt év alattiak fogyasztásában a bor és a sör aránya csaknem azonos. A fiatalabbak a gyümölcsös és a citrusos borokat kedvelik leginkább, az ízteszten a magas cukortartalmú borok bizonyultak a legnépszerűbbnek. A kezdő fogyasztók belépő kategóriája az édes borok mellett a rozé, aki elsőnek ezt kóstolja, nagyobb eséllyel lehet felnőttként borkedvelő.

A visszajelzések alapján a bor egyre inkább különleges és drága élvezeti cikknek minősül,

ami háttérbe szoríthatja a fogyasztást. A visszautasítást is egyre többen magyarázzák azzal, hogy a borivásnak nincs náluk családi hagyománya.

A HNT az első átfogó, 2017-es reprezentatív piackutatáshoz hasonló módon szervezte meg az idei felmérést is. Az online fókuszcsoportos beszélgetés öt csoportjában nyolc-nyolc fő, az országos piackutatásban ezerötszáz fő vett részt. Az eredményekről készített részletes beszámolót a szervezet honlapján tették közzé.

Egy másik kutatásból az idén az is kiderült, hogy valójában a magyarok nem tartoznak  az Unió nagyivói közé, ami pedig az alkohollal kapcsolatos kellemetlenségeket illeti: már készül az ital, ami nem okoz másnaposságot.

(Forrás: MTI, képek: Getty Images)

borfogyasztás | alkoholfogyasztás | népszerűség | alkohol | bor | magyarország

FOLYTASD EZZEL

A modern luxus nyomában a Range Roverrel

Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva

Sulciová Silvia interjú

Rendeld meg a Roadster magazin 18. számát!

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Aki szeret utazni, az semmiképp se hagyja ki ezt az eseményt!
Hirdetés