Ezzel az öt dologgal bosszanthatod fel leginkább a szállodai személyzetet

Figyelj ezekre hibákra és légy a valaha volt legjobb vendég!

Vendégként minél inkább ki kellene élveznünk a szállodai tartózkodást. Bújjunk be a túlméretezett köntösbe, áztassuk magunkat a kádban, egy ital társaságában pihenjünk a fotelben és merüljünk el a kilátásban (már ha van).  De nem szabad túlzásba vinni semmit. Szállodai igazgatók árulták el, mivel szokták a vendégek kikergetni a világból a hotel személyzetét.

Nem tájékoztat az igényeiről bejelentkezés előtt

"Hasznos lehet a személyzet számára, ha a vendég előre tervez, ahelyett, hogy az utolsó pillanatra hagyná a dolgokat" – mondta Andreas Spove, a kanadai reStays Ottawa luxusszálloda vezérigazgatója. "Ha az utolsó pillanatban történik valami, a szálloda személyzete tud persze segíteni, de ha a vendég előre tudatja a concierge-el a korai bejelentkezéssel, kijelentkezéssel vagy a hűtőszekrény feltöltésével kapcsolatos óhajait, akkor még jobban ki tudjuk szolgálni, és mindkét fél részéről kevesebb lesz a stressz."

George Cook, a Deer Path Inn egyik vezetője egyetértett vele, majd hozzátette:

különösen fontos, hogy a személyzet tisztában legyen azzal, ha a vendég valamilyen különleges alkalomra érkezik a szállodába.

"Ez nemcsak abban segít, hogy a személyzet felkészüljön a nagy eseményre, de az is előfordulhat, hogy az ünnepelt extrákat kap a szobájába" – mondta Cook. "Ha pedig azt tervezi, hogy később ugyanezen alkalomból – legyen szó születésnapról vagy évfordulóról – visszatér, mindenképpen említse meg a recepción, hogy a jövőben is felkészülten fogadhassák." Cook szerint pedig bónuszként, amennyiben elégedettek voltunk mindennel, küldjünk egy köszönö üzenetet vagy e-mailt, amit valószínűleg naplóznak a vendégprofilban, így a jövőbeli alkalmazottak láthatják, ki is valójában a legjobb vendég.

Nem jelzi időben az aggodalmait

'A vendégek sokszor csak a távozást követően leadott értékeléskor szólnak a problémákról, miután a személyzetnek már nincs lehetősége kijavítani azokat" – mondta Spove.

"Ha a tartózkodás során bármilyen aggodalom adódik, annak azonnali közlése segíthet a  személyzetnek a megoldásban és az elvárások teljesítésében. Ne féljetek tehát leszólni a recepcióra, ha valami nem stimmel. Jó eséllyel a személyzet azonnal orvosolja a problémát."

Rossz törölközőt használ

Stephen Fofanoff, a Washington állambeli Port Angelesben található Domaine Madeleine általános igazgatója szerint a fürdőszobában biztosított sminkeltávolítót és sminklemosó törölközőket kellene mindig igénybe venni a hagyományos törcsi helyett.

"Azok a vendégek, akik a klasszikus fehéret használják a smink lemosásához, tartósan károsítják a törölközőket, ami pedig minden vendég számára megnöveli a hotelben tartózkodás költségeit. A fehér luxustörölközők ugyanis a legmagasabb költségű tételek, amelyeket szennyeződés esetén ki kell cserélni, és bizony a legkisebb foltok is cserét igényelnek" – mondta Fofanoff. A szállodák ezért fekete sminklemosó törülközőket vagy vegyszermentes, komposztálható sminkeltávolító kendőt biztosítanak erre a célra.

A személyzeten vezeti le az agresszióját

Rögtön az elején fontos kiemelni, hogy a szálloda dolgozói valószínűleg még a legfrusztrálóbb pillanatokban is mindent megtesznek azért, hogy a lehető legjobban érezzük magunkat.

Éppen ezért próbáljunk meg higgadtak maradni, amikor az alkalmazottakkal kommunikálunk.

"Elkeserítő, mikor a vendégek felháborodnak a recepción, miután kiderül, az érkezés előtt leadott "kérésük" (összenyitható szoba, emeleti preferencia, korai bejelentkezés stb.) nem voltak megvalósíthatóak" – osztották meg tapasztalataikat a Bethany Beach Ocean Suites Residence Inn munkatársai. "Mindent megteszünk azért, hogy naponta akár több száz vendég számtalan kérését teljesítsük. Ha mégsem sikerül, az nem azért van, mert nem foglalkoztunk vele. Pont ellenkezőleg. Nagyon is megpróbáltuk."

Jóval korábban érkezik és várja, hogy kész legyen a szobája

Csak azért, mert korán szeretnénk bejelentkezni, ez nem jelenti azt, hogy minden esetben megoldható. És nem a szállodai személyzet hibájából.

"A vendégek gyakran a bejelentkezési idő előtt érkeznek, és aztán türelmetlenül várják, hogy máris elfoglalhassák a szobájukat. Ez sokkal gyakrabban megtörténik, mint azt gondolnánk" – mondta egy szakértő, Colleen Carswell. "Ez nem így működik. A bejelentkezési időt nem véletlenül adták meg. A vendégeknek nem szabad azt feltételezniük, hogy a közzétett időpontnál korábban érkezhetnek és bejelentkezhetnek, kivéve persze, ha fizettek a korai check in-ért".

A korai bejelentkezéssel kapcsolatban számos tényező játszik szerepet, például az esetlegesen változó takarítási időbeosztás, a szobatípusok elérhetősége, a szálloda esetlegesen szűkös személyzete. Épp ezért maradjunk nyugodtak, ha nem tudjuk a reméltnél előbb elfoglalni a szobánkat.

2023-ban sorra nyitnak a luxusszállodák a világ legnépszerűbb úti céljainál, ezek között pedig megtalálhatók lesznek nyüzsgő monumentális hotelek és nyugodt búvóhelyek is.

(Forrás: Travel and Leisure, fotók: Getty Images, Unsplash)

személyzet | bosszantó | hotel | szálloda | idegesítő | szokások

FOLYTASD EZZEL

Egy jó tervhez is kellhet több perspektíva

Sulciová Silvia interjú

Skót nyár a ködös budapesti belvárosban – Ilyen a 2023-as év whiskyje

Rendeld meg a Roadster magazin 18. számát!

Megérkezett a tél, már ki lehet csomagolni a Roadster legújabb, sorrendben 18. lapszámát. Mit találunk benne? A Costa Smeralda fedélzetén kipróbáljuk, milyen az élet egy tengerjárón Barcelona és Nápoly között. Ellátogatunk a luxusipar nagyágyúival dolgozó Edinas Paper kőbányai műhelyébe, megmutatjuk, milyen finomságokkal lehet átvészelni a hideg hónapokat, és megismerkedünk a római Palazzo Talìával is, amelyet az olasz rendezőzseni, Luca Guadagnino álmodott meg. Aktuális számunkban is rengeteg izgalmas helyszín bukkan fel: ilyen a kanadai Yukon vidék, az Amalfi-part, a Côte d’Azur-on kipróbáltuk, milyen az új Audi S5. Északabbra is elkalandoztunk: a lapszám talán legszimpatikusabb szereplője az a négy norvég fiatal, akik egy elhagyatott halfeldolgozó üzemet alakították át a skandináv ország és talán Európa legcoolabb pontjává. Ezen kívül bemutatunk öt divatbrandet, akiket érdemes követni, megvizsgáljuk, milyen volt az elmúlt száz évben a lejtők divatja és még ezen kívül is rengeteg izgalmas témánk van, de itt megállunk.

Megnézem, mert érdekel!
“Útra keltünk és összegyűjtöttük a legkiemelkedőbb hazai szállásokat és vendéglátóhelyeket számotokra. Ezek a helyek garantáltan felejthetetlen élményeket kínálnak, legyen szó romantikus pihenésről a Balaton partján vagy egy kulináris felfedezőútról Budapesten.”
Izing Róbert Izing Róbert, főszerkesztő

Legfrissebb ajánlataink

Irány a Roadster Select
teljes adatbázisa
Iratkozz fel a hírlevelünkre!
Iratkozz fel a Roadster hírlevelére, hogy mindig értesülj a legizgalmasabb hírekről, sztorikról és véleményekről az utazás, a dizájn és a gasztronómia világából!
Feliratkozom