A milánói dizájnhéten debütált egy indusztriál-hangulatot árasztó, offline üzemmódban működő képernyőmentes hely.
A montreali Lambert & Fils és a milánói DWA stúdió nem először működik együtt, legutóbb a Lombard főváros nagynevű dizájnhetére álltak össze, és felhúztak Caffè Populaire néven egy közösségi teret.
A hely előző életében panettone (olasz kalácsféle) gyárként tündökölt, a tervezők ezért meghagyták az indusztriális jelleget, és egy olyan étkezőt alkottak, ami a digitális technológia helyett a nyers, ámde kifinomult alapokra épít. Frederik De Wachter a DWA-tól úgy nyilatkozott a Caffè Populaire-ről, hogy afféle antidigitális helyben gondolkodtak,
mert szerették volna, hogy az emberek étkezés közben egymással beszélgessenek, ne pedig a telefonjaikat nyomkodják.
"Nyugodt légkört akartunk teremteni anélkül, hogy hozzáadnánk a digitális nyomást, ezért itt semmiféle képernyőt nem talál a vendég. Cserébe zavartalanul beszélgethet munka közben. Egy kevésbé fejedelmi, ugyanakkor nagyon barátságos és nyitott helyet csináltunk" – mondta De Wachter.
Központi elemként egy hatalmas, a DWA által tervezett U alakú asztalt találunk ott, melyet egy vacsorát ábrázoló 18. századi festmény inspirált – az eredeti képen egy ehhez hasonló asztalt ültek körbe a császári előkelőségek.
Maga az asztal egyébként egy Silipol nevű anyagból készült; márvány- és gránitpor összekeverésével, valamint ezek tömörítésével és lemezekké alakításával nyeri el végleges formáját – egy Franco Albini nevű olasz építész használt ilyet először, amikor beborította vele néhány milánói metrómegálló falát.
Érdekes elemnek tűnnek a plafonról lelógó, egy, kettő, három és négy elemből álló színes alumínium- és üveglámpák, valamint az asztalok körül szolgálatot teljesítő borsózöld székek is. A falakat itt-ott szándékosan hagyták félkészre, hogy a habarcs megjelenítésével is erősítsék az ipari hangulatot.
Az asztal szomszédságában egy fehér és zöld márványból készült bárpultot is találunk, így bizonyos értelemben egymás mellett jelenik meg a múlt és a jelen. Mert hát végül is az étkezések jelentik a legősibb módszert egy közösség összekovácsolására, még akkor is, ha egy antidigitális helyen vagyunk, és nincs mögöttünk Instagram-kompatibilis fotófal.
Ez is érdekelhet:
(Fotók: Dezeen)
milánó | anti-digitális | ipari | indusztriál | Caffè Populaire
Csak ekkor lehet kipróbálni a Bang & Olufsen csúcsmodelljeit Magyarországon
Európa egyik legjobb és legújabb Kia-kereskedése is Budapesten van
![](https://roadster.hu/uploads/2024/06/roadster-16-promo.jpg)
Itt van a nyár, ami már önmagában remek hír, de azzal tudjuk fokozni a hangulatot, hogy a napokban megjelenik a Roadster magazin legújabb száma is. Mit találunk benne? Ellátogatunk az Azori-szigetekre, Dubajba és megnézzük Isztambul egyik legenergikusabb kerületét, Beyoğlut. Találkozunk a világhírű brit dizájnerrel, Tom Dixonnal, kifaggatjuk az ikonikus fotós, Slim Aarons hagyatékát őrző Getty Images igazgatóját, és Bott Frigyes meghívására Európa legjobb sommelier-jeivel végigkóstoljuk a régió legérdekesebb furmintjait. Elmerülünk a független kiadású zine-ek színes és hangos világába, meglátogatjuk a Tisza Cipő főhadiszállását, megtapintjuk, mit tudnak az ukrán-Kárpátokból érkező kéziszövésű szőnyegek, egy MV Agusta nyergében pedig végigmotorozzuk Szardínia vadregényes hegyeit. Ismét látványos, sok állomásos, 220 oldalas tripet alkottunk, szerintünk érdemes lesz benevezni rá! A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat és a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!