Megint otthonról dolgozol? Így őrizd meg a hatékonyságodat!

Legyünk kezdő home office-ozók vagy rutinos otthonról dolgozók, vannak buktatók, amikkel újra és újra meg kell küzdenünk. A magánélet és a munka határának meghúzása különösen nehéz akkor, amikor az otthonunk nemcsak irodává válik, de alsó vagy felső tagozatos, esetleg középiskolás gyerekek iskolájává is.  A titok a hatékony tervezésben és a napi rutinban rejlik.

Tovább a megszokott napirendben!

Csak azért, mert a koronavírus harmadik hulláma miatt otthoni munkavégzésre álltunk át, még nem jelenti azt, hogy a napi rutinnak meg kellene változnia. Ha eddig hét órakor keltünk, beugrottunk a zuhany alá, ittunk egy kávét és ettünk pár falat reggelit, akkor ezentúl is így kell tennünk.

Az egyetlen különbség az, hogy nem kell elindulunk a munkahelyünkre, így meg tudjuk spórolni az utazási időt. Ez önmagában is hatalmas kísértést jelent arra, hogy tovább aludjunk, ez azonban könnyedén a visszájára sülhet el, és éppen a munka produktivitását csökkenthetné.

Fordítsuk valami hasznosra a megnyert időt!

A megnyert időre érdemes új rutint beépíteni. Ilyenkor előkészíthetjük egészséges ebédünket, elmehetünk futni egyet a közeli parkba, vagy áttekinthetjük a gyerekkel az aznapra kapott feladatokat.

A szociális életünkről sem kell feltétlenül lemondanunk. Szervezzünk közös kávézást a munkatársakkal applikáción keresztül!

Tervezés, időgazdálkodás, feladatmegosztás

Az időbeosztást nagyban megkönnyíti, ha listákat vezetünk a munkahelyi és az otthoni feladatainkról. Mindegyikhez lőjük be, hogy körülbelül mennyi időt vesz igénybe az elvégzése, priorizáljuk fontossági sorrend vagy határidő szerint ezeket!

Ha rugalmas a munkaidőnk, keverhetjük a két feladatcsoportot, de ebben az esetben rendkívül fontos, hogy figyelembe vegyük saját tulajdonságainkat. Ha tudjuk, hogy a kora reggeli órákban vagyunk munka szempontjából a leghatékonyabbak, ne akkorra időzítsük a bevásárlást!

Énidő

A hatványozott terhelés mellett nem feledkezhetünk meg saját magunkról sem.

Legyen szó egy forró fürdőről, napi fél óra olvasásról vagy húsz perc meditációról, adjuk meg magunknak azt, amire szükségünk van ahhoz, hogy fesztültségektől mentesen helytállhassunk egy időben, egy helyen, több szerepben!

Tavaly tavasztól gyakorlatilag a mindennapok részévé vált az otthoni munka. A négy fal közé szorulva legtöbben saját dolgozósarkot alakítottak ki a lakásban, sokan a konyhából csináltak átmeneti irodát, míg akadnak olyanok is, akik lazábban állva (pontosabban ülve…) a dolgokhoz, kanapéról, netán ágyból püfölik a klaviatúrát.

(Fotók: Getty Images, Unsplash, Pixabay)