A milánói dóm tövében a Piazzetta Realén beszállhatunk a Louis Vuitton időkapszulájába, és végigkísérhetjük a világhírű luxusmárka történetét 1854-től napjainkig.
A luxusipar nagy játékosai kompromisszumok és megállás nélkül építkeznek, mert a piac megköveteli az állandó és intenzív kommunikációt, az innovatív és látványos jelenlétet a dübörgő márkazajban, és az egyre fiatalabb célcsoport tudatos edukálását és megszólítását – mert bennük van a jövő. A luxusmárkák jövője is.
A heritage marketing egyik legjobb eszköze a múzeumok és kiállítások szervezése, ahol közvetlen közelről lehet elvarázsolni a látogatókat a könnyed kulturális program keretében. A firenzei Panerai Múzeum, a párizsi Yves Saint Laurent Múzeum, a stuttgarti Mercedes-Benz Múzeum és számos olyan tér van a világon, ahol közvetlen közelről érzékelhetjük egy világmárka evolúcióját, amely jó esetben magával is ragad bennünket. A Louis Vuitton esetében arra is van példa, amikor a márka felülemelkedik a történetén és kollekcióin, és a művészetet kívánja támogatni a legmagasabb szinten:
ilyen céllal épült meg Párizsban a Frank Gehry által tervezett mestermű, a Louis Vuitton Foundation, ahol nyoma sem látható egyetlen táskának sem, három szinten viszont csak kortárs művészettel találkozhatunk.
A milánói Louis Vuitton Time Capsule kiállítása olyan kompakt módon és látványosan mutatja be a 165 éves Louis Vuitton történelmét a vándorkiállítás keretében, amely kihagyhatatlan ingyenes programjavaslat egészen október 20-ig. A különböző termekben más-más korszakokkal és márkaértékekkel ismerkedhetünk meg. A kiállítás figyelmet fordít az alapanyagok bemutatására, a kézzel készült munkafolyamatok hangsúlyozására, a legelső, ikonikus utazóbőröndök bemutatására, és az elmúlt évtizedek leglátványosabb kiegészítőinek prezentálására a manikűr- és borotválkozó szettől kezdve egészen a cipőkanálig.
Áttekintést kapunk a legsikeresebb művészeti kollaborációkról, többek között olyan világhírű művészekkel, mint Kuszama Jajoi, Stephen Sprouse, Murakami Takasi vagy Jeff Koons.
Az utolsó teremben a luxusház ikonikus szimbóluma, az utazóbőrönd kerül a középpontba egy videóinstalláció formájában, amely végigrepíti a látogatót a több mint másfél évszázados Louis Vuitton-univerzumban.
Ez is érdekelhet:
(Fotó: Getty Images)
márka | milánó | louis vuitton | luxusmárka | Piazzetta Reale | időkapszula
Így öltözik egy stílusos férfi 2025-ben Budapesten
A divat és a művészet találkozik ebben a nagyszerű magyar kollaborációból született kapszulakollekcióban

Hawaiitól Tanzániáig, az egyik legjobb magyar sommeliertől a belga csúcsdizájnerig, az új Rolls-Royce-tól Horvátország titkos gyöngyszemeiig, a Roadster magazin új lapszáma ismét a világ izgalmas, kreatív és hedonistán lüktető ŕétegeibe viszi el olvasóit. Elmegyünk a bécsi három Michelin-csillagos Amadorba, ahol találkozunk Bencze Ádám sommeiler-vel, beszélgetünk Havancsák Terézzel, aki a közelmúltban kezdett el dolgozni az amerikai outerwear brand AETHERnél, Portugáliában kipróbáljuk, milyen a tengerparton száguldozni az új Ferrarival – egész kellemes –, a kortárs irodalom kedvelőinek pedig egy olyan Roadsternek írt Parti Nagy Lajos írással jelentkezünk, ami szerintünk a legjobbjai közé tartozik. Az aktuális számban lesz egy 20 oldalas mellékletünk is, amelynek főszereplője a még mindig rengeteg újdonságot rejtő Horvátország. Ezen kívül is sok színes történetünk van még, úgyhogy ezúttal is érdemes elmerülni a Roadster gazdag és kalandokkal teli világában!
Megnézem, mert érdekel!