A két város egymástól csak egy űrugrás.
A Space Transportation kínai repülőgépipari cég bejelentette, hogy olyan, szárnyas rakétával kombinált repülőgépet fejleszt, amelyet űrbéli kirándulásokra és városok közötti közlekedésre is lehet majd használni. A cég azt állítja, hogy a Peking és New York közötti út, melyhez most legalább tizenhárom óra szükséges, mindössze egy órát vesz igénybe a szuperszonikus járattal.
A vállalat honlapján egy CGI-bemutató is szerepel, amely a reptérre érkezéstől a leszállásig jeleníti meg az utazás folyamatát. Ezen az is látható, hogy
a repülőhöz egy vitorlázószárny és két gyorsítórakéta is tartozik, melyek nem sokkal a felszállás után leválnak róla.
A gép űrugrással érkezik meg az úti célhoz, vagyis ballisztikus pályán eléri a világűrt, de nem áll pályára a Föld körül, hanem leereszkedik a célállomásra.
Mint a cég szóvivője elmondta, a szárnyas rakétának alacsonyabbak lesznek az üzemeltetési költségei, mint a műholdakat szállító rakétáknak, és a jármű gyorsabb lesz, mint egy hagyományos repülőgép.
A kínaiak ötlete nem előzmény nélküli. 2017-ben a SpaceX állt elő hasonló koncepcióval Földről Földre néven, amely az eredetileg Mars-utazásra szánt BFR (Big Falcon Rocket) átértelmezésével alakult ki. A járművet a különböző városok közötti személyszállításra alakították volna ki, Starship rakétákkal. Erről az elképzelésről viszont egyelőre nincsenek további hírek.
A Virgin Galactic neve szintén gyakran merül fel, ha űrutazásról van szó, és tavaly nyáron már ki is lőtték Sir Richard Branson vezérigazgatót egy tizenegy perces szuborbitális repülésre. Bár a tervek szerint a cég kezdetben az űrturizmusra koncentrál, mint mondják, valószínűleg eljön az az idő is, amikor a repülőgépük földi szuperszonikus járatként fog működni.
A Space Transportation tavaly augusztusban közölte, hogy 46,3 millió dollárt gyűjtött össze szuperszonikus űrrepülőgépére, amely állítása szerint körülbelül 2600 mérföld/órás (mintegy 4200 kilométer/órás) sebességet fog elérni. A cég hírei között az is szerepel, hogy a közelmúltban sikeres tesztrepüléseket hajtottak végre a Tianxing 1 és Tianxing 2 nevű rakétákkal.
A vállalat 2023-ig földi teszteket tervez, mielőtt a gép 2024-ben elindulna az első repülésre. Ha a fejlesztések a megfelelő ütemben haladnak, 2025-ben már legénységgel a fedélzetén veszi célba a világűrt.
Nem csoda, hogy az űrutazás sokak fantáziáját megmozgatja, és talán nincs messze az idő, amikor a hétköznapi ember is felugorhat egy laza koktélozásra a világűrbe, és ilyen űrkikötőkben várhatja a kilövést.
(Forrás: robbreport.com, képek: Space Transportation, getty Images)
repülőgép | űrutazás | kína | űrrepülőgép | repülő
Ezzel a tíz fantasztikus dizájntárggyal a legmenőbb hellyé teheted az otthonod
10+1 ikonikus és gyönyörű lámpa, ami garantáltan feldobja az otthonod
Beköszöntött a tél, és vele együtt megérkezett a Roadster magazin legfrissebb, 14. száma. Mit találunk benne? Kajakkal bejárjuk Grönland izgalmas és lenyűgöző helyeit, találkozunk a világ egyik leghíresebb párterapeutájával, Esther Perellel, és a Netflix által világhírűvé vált dél-koreai séffel, Jeong Kwannal, motorral részt veszünk a Balkan Rallyn, és beszélgetünk Kelecsényi Milán férfiruha-készítővel is. A Dél-afrikai Köztársaságban teszteljük, milyen az új AUDI Q8, és elbeszélgetünk a zoknik Rolls Royce-át gyártó Iszató Nisigucsival is. Elmegyünk egészen Kenyáig, hogy elefántokat nézzünk, az Őrségben kipróbáljuk, milyen a régió legújabb kabinháza, a Kástu, bemutatjuk a Déryné Kenyeret, a város új pékségét, teszteltjük az új elektromos KIÁt, ezen kívül pedig találkozunk még Berki Blanka topmodellel, Áron Eszter divattervezővel és sokan másokkal. A magazin egyéb oldalain a tőlünk megszokott kompromisszummentes színvonalon számolunk be az utazás, a dizájn, a divat, a gasztronómia kifinomult világának történéseiről, és mindarról, amiért az életben rajongani lehet.
Megnézem, mert érdekel!